Organizacja imprez na drogach publicznych

Nasze atuty

  • jesteśmy zespołem ekspertów posiadających wszystkie wymagane prawem uprawnienia i kwalifikacje;
  • nasz zespół składa się z: kierowników ds. bezpieczeństwa, członków służby porządkowej i informacyjnej, spikerów zawodów, inspektorów ochrony przeciwpożarowej, ratowników kwalifikowanej pierwszej pomocy, kwalifikowanych pracowników ochrony;
  • posiadamy doświadczenie nabyte podczas pracy przy organizacji najważniejszych imprez masowych w kraju;
  • przygotowujemy na zlecenie organizatorów dokumentację wymaganą podczas starania się o zezwolenie na przeprowadzenie imprezy masowej;
  • przeszkoliliśmy tysiące osób reprezentujących organizatorów imprez masowych, kierowników ds. bezpieczeństwa, członków służby porządkowej i informacyjnej;
  • kontrolowaliśmy imprezy masowe na podstawie upoważnienia prezydenta miasta oraz byliśmy powoływani jako zewnętrzni eksperci przez Najwyższą Izbę Kontroli;
  • jesteśmy autorami opinii i ekspertyz dotyczących imprez masowych, w tym wykonywanych na potrzeby postępowań sądowych;
  • jesteśmy autorami licznych publikacji w czasopismach branżowych oraz pozycji książkowej, których tematyka dotyczy bezpieczeństwa imprez masowych;
  • jesteśmy proszeni przez redakcje mediów regionalnych i ogólnopolskich o komentarze na tematy dotyczące spraw bezpieczeństwa.

Jesteśmy zarejestrowani w Rejestrze Instytucji Szkoleniowych pod numerem 2.26/00013/2022 prowadzonym przez Ministerstwo Rozwoju, Pracy i Technologii.

Opis szkolenia

Szkolenie „Prawne regulacje dotyczące imprez na drogach publicznych” ma na celu przybliżenie uczestnikom zagadnień związanych z organizacją imprez wykorzystujących drogi publiczne, a także omówienie obowiązków i odpowiedzialności z nich wynikających.

W ramach I części szkolenia uczestnicy dowiedzą się, jakie akty prawne regulują organizację imprez z wykorzystaniem dróg publicznych, jakie są kategorie dróg publicznych i co wchodzi w skład drogi publicznej. Omówione zostaną również różnice między pojęciami „zarządzanie drogą” a „zarządzanie ruchem na drodze” oraz organy odpowiedzialne za te działania.

W części II szkolenia skupimy się na niebezpiecznych zdarzeniach, które mogą wystąpić podczas imprez na drogach publicznych, oraz na prawnej odpowiedzialności organizatora takiej imprezy. Omówione zostaną również obowiązki organów publicznych w zakresie zapewnienia bezpieczeństwa podczas imprez na drogach publicznych.

W III części szkolenia uczestnicy dowiedzą się, jakie dokumenty i informacje powinien przygotować organizator, by uzyskać zezwolenie na organizację imprezy na drodze publicznej. Przejdziemy przez proces postępowania administracyjnego w tej sprawie, omówimy przyczyny, dla których zezwolenie może być odmówione lub cofnięte, a także przyczyny przerwania imprezy na drodze publicznej.

Szkolenie pozwoli uczestnikom zdobyć kompleksową wiedzę na temat prawnego aspektu organizowania imprez na drogach publicznych, co pozwoli im skuteczniej planować i przeprowadzać tego rodzaju wydarzenia.

Uczestnicy

  • organizatorzy imprez;
  • organizatorzy koncertów;
  • organizatorzy maratonów;
  • organizatorzy wyścigów;
  • kierownicy ds. bezpieczeństwa;
  • pracownicy ośrodków sportu i rekreacji;
  • pracownicy klubów sportowych;
  • pracownicy instytucji kultury;
  • pracownicy szkół i placówek oświatowych;
  • przedstawiciele organizacji pozarządowych;
  • pracownicy agencji eventowych;
  • pracownicy urzędów gmin i miast;
  • pracownicy starostw powiatowych;
  • pracownicy urzędów marszałkowskich;
  • pracownicy Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad;
  • strażnicy gminni (miejscy);
  • przedstawiciele Policji;
  • przedstawiciele Straży Granicznej;
  • przedstawiciele Żandarmerii Wojskowej;
  • przedstawiciele zarządców dróg.

Program

Część I. Prawne regulacje dotyczące imprez na drogach publicznych

  1. Jakie akty prawne regulują organizację imprez z wykorzystaniem dróg publicznych?
  2. Jakie wyszczególnia się kategorie dróg publicznych i jakie elementy wchodzą w skład drogi publicznej?
  3. Jakie są różnice w znaczeniu pojęć „zarządzanie drogą” oraz „zarządzanie ruchem na drodze”?
  4. Jakie organy „zarządzają drogą”, a jakie „zarządzają ruchem na drogach” określonych kategorii?
  5. Jakie organy wydają zezwolenia na przeprowadzenie imprezy na drodze publicznej?
  6. Jakie organy uzgadniają przeprowadzenie imprezy na drodze publicznej?

Część II. Obowiązki związane z organizacją imprezy na drodze publicznej

  1. Jakie niebezpieczne zdarzenia wystąpiły dotychczas podczas imprez organizowanych na drogach publicznych?
  2. Jaką odpowiedzialność prawną ponosi organizator imprezy organizowanej na drodze publicznej?
  3. Jakie obowiązki musi spełnić organizator imprezy przeprowadzanej na drodze publicznej?
  4. Jakie obowiązki spoczywają na instytucjach publicznych w zakresie bezpieczeństwa imprezy przeprowadzanej na drodze publicznej?
  5. Jakie zastosowanie mają przepisy ustawy o bezpieczeństwie imprez masowych do imprez organizowanych na drogach publicznych?

Część III. Zezwolenie na organizację imprezy na drodze publicznej

  1. Jakie informacje i dokumenty musi przygotować organizator, by uzyskać zezwolenie na organizację imprezy na drodze publicznej?
  2. Jak „krok po kroku” przebiega postępowanie administracyjne w sprawie zezwolenia na przeprowadzenie imprezy na drodze publicznej?
  3. W jakich przypadkach organizator uzyska zezwolenie na przeprowadzenie imprezy na drodze publicznej?
  4. W jakich przypadkach organizator uzyska odmowę wydania zezwolenia na przeprowadzenie imprezy na drodze publicznej?
  5. W jakich przypadkach zezwolenie na przeprowadzenie imprezy na drodze publicznej może zostać cofnięte?
  6. W jakich przypadkach impreza przeprowadzana na drodze publicznej może zostać przerwana?
  7. Jakie nieprawidłowości w organizacji imprez na drogach publicznych stwierdza Najwyższa Izba Kontroli?

Metody szkoleniowe

  • wykład informacyjny;
  • analiza studiów przypadków;
  • sesja pytań i odpowiedzi.

Czas trwania

4 godziny zegarowe (do uzgodnienia)

Otrzymasz

  • szkolenie stacjonarne lub online;
  • materiały wykorzystywane podczas szkolenia (elektroniczne);
  • zaświadczenia dla wszystkich uczestników (elektroniczne);
  • darmowa godzina zdalnych konsultacji (w terminie 7 dni od szkolenia).

Dodatkowo płatne (fakultatywnie)

  • lista kontrolna zawierająca wszystkie obowiązki organizatora imprezy przeprowadzanej na drodze publicznej;
  • szablon zezwolenia na przeprowadzenie imprezy na drodze publicznej;
  • szablon decyzji odmawiającej wydania zezwolenia na przeprowadzenie imprezy na drodze publicznej;
  • szablon decyzji cofającej zezwolenie na przeprowadzenie imprezy na drodze publicznej;
  • dodatkowe godziny pracy konsultanta do wykorzystania w danym roku;
  • książka poświęcona organizacji i bezpieczeństwu imprez masowych.

Kontakt

Prawa autorskie do programu szkolenia przysługują wyłącznie firmie Instin. Wykorzystywanie programu szkolenia bez pisemnej zgody zagrożone jest odpowiedzialnością karną i cywilną.

Powiadom mnie o nowym terminie tego szkolenia