Opracowywanie planów zarządzania kryzysowego (administracja publiczna)

Nasze atuty

  • jesteśmy zespołem ekspertów posiadających wszystkie wymagane prawem uprawnienia i kwalifikacje;
  • nasz zespół składa się z doświadczonych specjalistów ds. zarządzania kryzysowego, ochrony ludności, ochrony przeciwpożarowej i ratownictwa;
  • członkowie naszego zespołu posiadają uprawnienia inspektorów ochrony przeciwpożarowej, inspektorów bezpieczeństwa i higieny pracy, ratowników medycznych oraz ratowników kwalifikowanej pierwszej pomocy;
  • posiadamy doświadczenie wynikające z wieloletniej pracy w komórkach ds. zarządzania kryzysowego, centrach zarządzania kryzysowego, a także państwowych, zakładowych i społecznych służbach ratowniczych;
  • przygotowujemy plany zarządzania kryzysowego, plany ciągłości działania, plany obrony cywilnej, zakładowe plany ratownicze, plany awaryjne i inne;
  • przygotowujemy szkolenia kryzysowe (wykłady, warsztaty, instruktaże) oraz ćwiczenia kryzysowe (treningi, gry decyzyjne oraz ćwiczenia doskonalące);
  • przeprowadzamy przeglądy i audyty systemów zarządzania kryzysowego i ciągłości działania;
  • jesteśmy uczestnikami ogólnopolskich i międzynarodowych kongresów i konferencji dotyczących zarządzania kryzysowego, ochrony ludności, ochrony przeciwpożarowej i ratownictwa;
  • jesteśmy autorami licznych publikacji na temat zarządzania kryzysowego, ochrony ludności, ochrony przeciwpożarowej i ratownictwa;
  • jesteśmy proszeni przez redakcje mediów regionalnych i ogólnopolskich o komentarze na tematy dotyczące spraw bezpieczeństwa.

Jesteśmy zarejestrowani w Rejestrze Instytucji Szkoleniowych pod numerem 2.26/00013/2022 prowadzonym przez Ministerstwo Rozwoju, Pracy i Technologii.

Opis szkolenia

Podczas szkolenia uczestnicy będą mieli okazję zapoznać się z istotą posiadania planów zarządzania kryzysowego oraz korzyściami, jakie wynikają z ich posiadania. Szkolenie będzie obejmować również analizę struktury i zawartości planów zarządzania kryzysowego, a także omówienie sposobów zapewnienia ich użyteczności zgodnie z obowiązującymi standardami i dobrymi praktykami.

W drugiej części szkolenia uczestnicy dowiedzą się, jakie podmioty powinny brać udział w opracowywaniu planów zarządzania kryzysowego oraz jakie zasoby są niezbędne do tego procesu. Będą mieli także okazję poznać etapy prac nad planem zarządzania kryzysowego, zadania i czynności z nimi związane, a także sposoby przeprowadzenia opiniowania, uzgodnienia i zatwierdzenia planu.

Uczestnicy

  • pracownicy ds. zarządzania kryzysowego;
  • pracownicy centrów zarządzania kryzysowego;
  • kierownicy komórek ds. zarządzania kryzysowego;
  • pracownicy ds. obronnych;
  • kierownicy komórek ds. obronnych;
  • pracownicy samorządowych jednostek organizacyjnych;
  • przedstawiciele spółek komunalnych i przedsiębiorstw;
  • przedstawiciele straży gminnych i miejskich;
  • przedstawiciele państwowych służb ratowniczych;
  • przedstawiciele społecznych służb ratowniczych;
  •  osoby zainteresowane sprawami zarządzania kryzysowego

Program

Część I. Struktura i zawartość planów zarządzania kryzysowego

  1. Jakie korzyści niesie posiadanie planów zarządzania kryzysowego?
  2. Jaka jest struktura planów zarządzania kryzysowego?
  3. Jaka jest zawartość poszczególnych części planów zarządzania kryzysowego?
  4. Jak zapewnić użyteczność planów zarządzania kryzysowego? (Standardy i dobre praktyki).

Część II. Opracowywanie planów zarządzania kryzysowego

  1. Jakie podmioty uczestniczą w opracowywaniu planów zarządzania kryzysowego?
  2. Jakie zasoby będą niezbędne do opracowania planu zarządzania kryzysowego?
  3. Na jakie etapy podzielić prace nad planem zarządzania kryzysowego?
  4. Jakie zadania i czynności należy wykonać w poszczególnych etapach?
  5. Jak przeprowadzić opiniowanie, uzgodnienie i zatwierdzenie planu zarządzania kryzysowego?

Metody szkoleniowe

  • wykład informacyjny;
  • analiza studiów przypadków;
  • sesja pytań i odpowiedzi.

Czas trwania

4‒6 godzin zegarowych (do uzgodnienia)

Otrzymasz

  • szkolenie stacjonarne lub online;
  • materiały wykorzystywane podczas szkolenia (elektroniczne);
  • zaświadczenia dla wszystkich uczestników (elektroniczne);
  • darmowa godzina zdalnych konsultacji (w terminie 7 dni od szkolenia).

Dodatkowe usługi

  • opracowanie planu zarządzania kryzysowego;
  • opracowanie standardowych procedur operacyjnych;
  • opracowanie planu operacyjnego ochrony przed powodzią;
  • opracowanie planu ewakuacji ludności;
  • opracowanie planu dystrybucji tabletek stabilnego jodu;
  • opracowanie planu organizacji i funkcjonowania zastępczych miejsc szpitalnych;
  • opracowanie planu postępowania w przypadku wystąpienia awarii w systemie elektroenergetycznym;
  • opracowanie planu ochrony zabytków na wypadek konfliktu zbrojnego i sytuacji kryzysowych;
  • dodatkowe godziny pracy konsultanta do wykorzystania w danym roku.

Kontakt

Prawa autorskie do programu szkolenia przysługują wyłącznie firmie Instin. Wykorzystywanie programu szkolenia bez pisemnej zgody zagrożone jest odpowiedzialnością karną i cywilną.

Powiadom mnie o nowym terminie tego szkolenia