
Organizacja imprez na drogach publicznych
Strona główna > Oferty > Organizacja imprez na drogach publicznych
Nasze atuty
- jesteśmy zespołem ekspertów posiadających wszystkie wymagane prawem uprawnienia i kwalifikacje;
- nasz zespół składa się z: kierowników ds. bezpieczeństwa, członków służby porządkowej i informacyjnej, spikerów zawodów, inspektorów ochrony przeciwpożarowej, ratowników kwalifikowanej pierwszej pomocy, kwalifikowanych pracowników ochrony;
- posiadamy doświadczenie nabyte podczas pracy przy organizacji najważniejszych imprez masowych w kraju;
- przygotowujemy na zlecenie organizatorów dokumentację wymaganą podczas starania się o zezwolenie na przeprowadzenie imprezy masowej;
- przeszkoliliśmy tysiące osób reprezentujących organizatorów imprez masowych, kierowników ds. bezpieczeństwa, członków służby porządkowej i informacyjnej;
- kontrolowaliśmy imprezy masowe na podstawie upoważnienia prezydenta miasta oraz byliśmy powoływani jako zewnętrzni eksperci przez Najwyższą Izbę Kontroli;
- jesteśmy autorami opinii i ekspertyz dotyczących imprez masowych, w tym wykonywanych na potrzeby postępowań sądowych;
- jesteśmy autorami licznych publikacji w czasopismach branżowych oraz pozycji książkowej, których tematyka dotyczy bezpieczeństwa imprez masowych;
- jesteśmy proszeni przez redakcje mediów regionalnych i ogólnopolskich o komentarze na tematy dotyczące spraw bezpieczeństwa.
Jesteśmy zarejestrowani w Rejestrze Instytucji Szkoleniowych pod numerem 2.26/00013/2022 prowadzonym przez Ministerstwo Rozwoju, Pracy i Technologii.
Opis szkolenia
Szkolenie „Prawne regulacje dotyczące imprez na drogach publicznych” ma na celu przybliżenie uczestnikom zagadnień związanych z organizacją imprez wykorzystujących drogi publiczne, a także omówienie obowiązków i odpowiedzialności z nich wynikających.
W ramach I części szkolenia uczestnicy dowiedzą się, jakie akty prawne regulują organizację imprez z wykorzystaniem dróg publicznych, jakie są kategorie dróg publicznych i co wchodzi w skład drogi publicznej. Omówione zostaną również różnice między pojęciami „zarządzanie drogą” a „zarządzanie ruchem na drodze” oraz organy odpowiedzialne za te działania.
W części II szkolenia skupimy się na niebezpiecznych zdarzeniach, które mogą wystąpić podczas imprez na drogach publicznych, oraz na prawnej odpowiedzialności organizatora takiej imprezy. Omówione zostaną również obowiązki organów publicznych w zakresie zapewnienia bezpieczeństwa podczas imprez na drogach publicznych.
W III części szkolenia uczestnicy dowiedzą się, jakie dokumenty i informacje powinien przygotować organizator, by uzyskać zezwolenie na organizację imprezy na drodze publicznej. Przejdziemy przez proces postępowania administracyjnego w tej sprawie, omówimy przyczyny, dla których zezwolenie może być odmówione lub cofnięte, a także przyczyny przerwania imprezy na drodze publicznej.
Szkolenie pozwoli uczestnikom zdobyć kompleksową wiedzę na temat prawnego aspektu organizowania imprez na drogach publicznych, co pozwoli im skuteczniej planować i przeprowadzać tego rodzaju wydarzenia.
Uczestnicy
- organizatorzy imprez;
- organizatorzy koncertów;
- organizatorzy maratonów;
- organizatorzy wyścigów;
- kierownicy ds. bezpieczeństwa;
- pracownicy ośrodków sportu i rekreacji;
- pracownicy klubów sportowych;
- pracownicy instytucji kultury;
- pracownicy szkół i placówek oświatowych;
- przedstawiciele organizacji pozarządowych;
- pracownicy agencji eventowych;
- pracownicy urzędów gmin i miast;
- pracownicy starostw powiatowych;
- pracownicy urzędów marszałkowskich;
- pracownicy Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad;
- strażnicy gminni (miejscy);
- przedstawiciele Policji;
- przedstawiciele Straży Granicznej;
- przedstawiciele Żandarmerii Wojskowej;
- przedstawiciele zarządców dróg.
Program
Część I. Prawne regulacje dotyczące imprez na drogach publicznych
- Jakie akty prawne regulują organizację imprez z wykorzystaniem dróg publicznych?
- Jakie wyszczególnia się kategorie dróg publicznych i jakie elementy wchodzą w skład drogi publicznej?
- Jakie są różnice w znaczeniu pojęć „zarządzanie drogą” oraz „zarządzanie ruchem na drodze”?
- Jakie organy „zarządzają drogą”, a jakie „zarządzają ruchem na drogach” określonych kategorii?
- Jakie organy wydają zezwolenia na przeprowadzenie imprezy na drodze publicznej?
- Jakie organy uzgadniają przeprowadzenie imprezy na drodze publicznej?
Część II. Obowiązki związane z organizacją imprezy na drodze publicznej
- Jakie niebezpieczne zdarzenia wystąpiły dotychczas podczas imprez organizowanych na drogach publicznych?
- Jaką odpowiedzialność prawną ponosi organizator imprezy organizowanej na drodze publicznej?
- Jakie obowiązki musi spełnić organizator imprezy przeprowadzanej na drodze publicznej?
- Jakie obowiązki spoczywają na instytucjach publicznych w zakresie bezpieczeństwa imprezy przeprowadzanej na drodze publicznej?
- Jakie zastosowanie mają przepisy ustawy o bezpieczeństwie imprez masowych do imprez organizowanych na drogach publicznych?
Część III. Zezwolenie na organizację imprezy na drodze publicznej
- Jakie informacje i dokumenty musi przygotować organizator, by uzyskać zezwolenie na organizację imprezy na drodze publicznej?
- Jak „krok po kroku” przebiega postępowanie administracyjne w sprawie zezwolenia na przeprowadzenie imprezy na drodze publicznej?
- W jakich przypadkach organizator uzyska zezwolenie na przeprowadzenie imprezy na drodze publicznej?
- W jakich przypadkach organizator uzyska odmowę wydania zezwolenia na przeprowadzenie imprezy na drodze publicznej?
- W jakich przypadkach zezwolenie na przeprowadzenie imprezy na drodze publicznej może zostać cofnięte?
- W jakich przypadkach impreza przeprowadzana na drodze publicznej może zostać przerwana?
- Jakie nieprawidłowości w organizacji imprez na drogach publicznych stwierdza Najwyższa Izba Kontroli?
Metody szkoleniowe
- wykład informacyjny;
- analiza studiów przypadków;
- sesja pytań i odpowiedzi.
Czas trwania
4 godziny zegarowe (do uzgodnienia)
Otrzymasz
- szkolenie stacjonarne lub online;
- materiały wykorzystywane podczas szkolenia (elektroniczne);
- zaświadczenia dla wszystkich uczestników (elektroniczne);
- darmowa godzina zdalnych konsultacji (w terminie 7 dni od szkolenia).
Dodatkowo płatne (fakultatywnie)
- lista kontrolna zawierająca wszystkie obowiązki organizatora imprezy przeprowadzanej na drodze publicznej;
- szablon zezwolenia na przeprowadzenie imprezy na drodze publicznej;
- szablon decyzji odmawiającej wydania zezwolenia na przeprowadzenie imprezy na drodze publicznej;
- szablon decyzji cofającej zezwolenie na przeprowadzenie imprezy na drodze publicznej;
- dodatkowe godziny pracy konsultanta do wykorzystania w danym roku;
- książka poświęcona organizacji i bezpieczeństwu imprez masowych.
Kontakt
Prawa autorskie do programu szkolenia przysługują wyłącznie firmie Instin. Wykorzystywanie programu szkolenia bez pisemnej zgody zagrożone jest odpowiedzialnością karną i cywilną.