System ostrzegania i alarmowania ludności o zagrożeniach

Nasze atuty

  • jesteśmy zespołem ekspertów posiadających wszystkie wymagane prawem uprawnienia i kwalifikacje;
  • nasz zespół składa się z kierowników ds. bezpieczeństwa, kwalifikowanych pracowników ochrony, kwalifikowanych pracowników zabezpieczenia technicznego, projektantów systemów alarmowych, inspektorów ochrony danych;
  • posiadamy doświadczenie wynikające z wieloletniego zarządzania centrami monitoringu wizyjnego i kierowania zespołami operatorów;
  • przygotowujemy założenia funkcjonalno-użytkowe dla systemów monitoringu (dozoru) wizyjnego, wytyczne i zalecenia dotyczące organizacji centrów monitoringu;
  • przeszkoliliśmy kilkaset osób obsługujących systemy lub zarządzających systemami monitoringu (dozoru) wizyjnego;
  • przeprowadzamy kontrole i audyty funkcjonowania systemów monitoringu (dozoru) wizyjnego;
  • jesteśmy uczestnikami ogólnopolskich i międzynarodowych projektów dotyczących wykorzystania systemów monitoringu (dozoru) wizyjnego;
  • jesteśmy autorami licznych publikacji w czasopismach branżowych dotyczących stosowania systemów monitoringu (dozoru) wizyjnego;
  • jesteśmy proszeni przez redakcje mediów regionalnych i ogólnopolskich o komentarze na tematy dotyczące spraw bezpieczeństwa.

Jesteśmy zarejestrowani w Rejestrze Instytucji Szkoleniowych pod numerem 2.26/00013/2022 prowadzonym przez Ministerstwo Rozwoju, Pracy i Technologii.

Opis szkolenia

Szkolenie ma na celu omówienie kluczowych zagadnień związanych ze skuteczną dystrybucją komunikatów bezpieczeństwa oraz organizacją systemu ostrzegania i alarmowania w przypadku różnego rodzaju zagrożeń.

Podczas szkolenia uczestnicy będą mieli okazję poznać relację pomiędzy skutecznością ostrzegania i alarmowania, a wielkością strat wywołanych przez dane zdarzenie. Przegląd rodzajów komunikatów dotyczących bezpieczeństwa oraz sposobów ich dystrybucji do ludności pozwoli na lepsze zrozumienie, kiedy i w jaki sposób informować społeczeństwo o zagrożeniach.

Uczestnicy zapoznają się również z przepisami prawa regulującymi funkcjonowanie systemów ostrzegania i alarmowania, dzięki czemu będą mieli świadomość obowiązków wynikających z aktualnych przepisów. Omówione zostaną również różne kanały i narzędzia do dystrybucji komunikatów bezpieczeństwa wraz z ich zaletami i wadami.

Podczas szkolenia zostaną przedstawione zasady dobierania odpowiednich kanałów i narzędzi do rodzaju komunikatu, czasu dystrybucji oraz grupy docelowej. Uczestnicy zdobędą również wiedzę na temat zawartości komunikatu bezpieczeństwa, jego formy oraz języka, który powinien być użyty w przypadku zagrożenia.

Na zakończenie szkolenia omówione zostaną zasady wprowadzane przez regułę 4xW dotyczące dystrybucji komunikatów bezpieczeństwa oraz rekomendacje dotyczące organizacji skutecznego systemu ostrzegania i alarmowania o zagrożeniach. Dzięki zdobytej wiedzy uczestnicy będą mogli skutecznie zorganizować system ostrzegania i alarmowania w swoim miejscu pracy lub społeczności.

Uczestnicy

  • pracownicy ds. zarządzania kryzysowego;
  • pracownicy centrów zarządzania kryzysowego;
  • kierownicy komórek ds. zarządzania kryzysowego;
  • pracownicy ds. obronnych;
  • kierownicy komórek ds. obronnych;
  • pracownicy samorządowych jednostek organizacyjnych;
  • przedstawiciele spółek komunalnych i przedsiębiorstw;
  • przedstawiciele straży gminnych i miejskich;
  • przedstawiciele państwowych służb ratowniczych;
  • przedstawiciele społecznych służb ratowniczych;
  • osoby zainteresowane sprawami ostrzegania i alarmowania.

Program

  1. Jaka relacja zachodzi pomiędzy skutecznością ostrzegania i alarmowania a wielkością strat wywołanych przez zdarzenie?
  2. Jakie rodzaje komunikatów dotyczących bezpieczeństwa wyróżnia się i kiedy dystrybuuje się je do ludności?
  3. Jakie przepisy prawa i w jakim zakresie regulują funkcjonowanie systemów ostrzegania i alarmowania?
  4. Jakimi kanałami i przy pomocy jakich narzędzi możemy dystrybuować komunikaty bezpieczeństwa?
  5. Jakie zalety i jakie wady mają poszczególne kanały i narzędzia do dystrybucji komunikatów bezpieczeństwa?
  6. Jak prawidłowo dobierać kanały i narzędzia w zależności od rodzaju komunikatu, czasu dystrybucji i grupy docelowej?
  7. Jakie informacje, w jakiej formie i przy użyciu jakiego języka powinny zostać zawarte w komunikacie bezpieczeństwa?
  8. Jakie zasady dotyczące dystrybucji komunikatów bezpieczeństwa wprowadza reguła 4xW?
  9. Jak zorganizować skuteczny system ostrzegania i alarmowania o zagrożeniach? (Rekomendacje).

Metody szkoleniowe

  • wykład informacyjny;
  • ćwiczenia indywidualne;
  • dyskusja moderowana;
  • analiza studiów przypadków;
  • sesja pytań i odpowiedzi.

Czas trwania

4‒6 godzin zegarowych (do uzgodnienia)

Otrzymasz

  • szkolenie stacjonarne lub online;
  • materiały wykorzystywane podczas szkolenia (elektroniczne);
  • zaświadczenia dla wszystkich uczestników (elektroniczne);
  • darmowa godzina zdalnych konsultacji (w terminie 7 dni od szkolenia).

Dodatkowo płatne (fakultatywnie)

  • katalog opisujący zalety i wady poszczególnych kanałów i narzędzi;
  • pakiety edytowalnych szablonów komunikatów bezpieczeństwa;
  • szkolenie przygotowujące do występowania przed kamerą;
  • dodatkowe godziny pracy konsultanta do wykorzystania w danym roku.

Kontakt

Prawa autorskie do programu szkolenia przysługują wyłącznie firmie Instin. Wykorzystywanie programu szkolenia bez pisemnej zgody zagrożone jest odpowiedzialnością karną i cywilną.

Powiadom mnie o nowym terminie tego szkolenia