Wydawanie zezwoleń i kontrola imprez masowych

Nasze atuty

  • jesteśmy zespołem ekspertów posiadających wszystkie wymagane prawem uprawnienia i kwalifikacje;
  • nasz zespół składa się z: kierowników ds. bezpieczeństwa, członków służby porządkowej i informacyjnej, spikerów zawodów, inspektorów ochrony przeciwpożarowej, ratowników kwalifikowanej pierwszej pomocy, kwalifikowanych pracowników ochrony;
  • posiadamy doświadczenie nabyte podczas pracy przy organizacji najważniejszych imprez masowych w kraju;
  • przygotowujemy na zlecenie organizatorów dokumentację wymaganą podczas starania się o zezwolenie na przeprowadzenie imprezy masowej;
  • przeszkoliliśmy tysiące osób reprezentujących organizatorów imprez masowych, kierowników ds. bezpieczeństwa, członków służby porządkowej i informacyjnej;
  • kontrolowaliśmy imprezy masowe na podstawie upoważnienia prezydenta miasta oraz byliśmy powoływani jako zewnętrzni eksperci przez Najwyższą Izbę Kontroli;
  • jesteśmy autorami opinii i ekspertyz dotyczących imprez masowych, w tym wykonywanych na potrzeby postępowań sądowych;
  • jesteśmy autorami licznych publikacji w czasopismach branżowych oraz pozycji książkowej, których tematyka dotyczy bezpieczeństwa imprez masowych;
  • jesteśmy proszeni przez redakcje mediów regionalnych i ogólnopolskich o komentarze na tematy dotyczące spraw bezpieczeństwa.

Jesteśmy zarejestrowani w Rejestrze Instytucji Szkoleniowych pod numerem 2.26/00013/2022 prowadzonym przez Ministerstwo Rozwoju, Pracy i Technologii.

Opis szkolenia

Podczas szkolenia omówimy kluczowe aspekty związane z: wydawaniem zezwolenia na przeprowadzenie imprezy masowej, odpowiedzialnością organu wydającego oraz procedurą kontroli przebiegu imprezy.

W ramach części I szkolenia dowiesz się: jak stwierdzić, czy planowane wydarzenie kwalifikuje się jako impreza masowa, jakie obowiązki musi spełnić organizator oraz jaka jest odpowiedzialność urzędu gminy/miasta za bezpieczeństwo uczestników. Będziemy także analizować, na co zwrócić uwagę przy organizacji imprez, by zezwolenie zostało wydane zgodnie z prawem.

W części II skupimy się na procedurze wydawania zezwoleń na imprezy masowe, przybliżając krok po kroku ten proces oraz omawiając, jakie informacje i dokumenty trzeba złożyć wraz z wnioskiem. Dowiesz się także, jakie są różnice pomiędzy decyzją odmawiającą zezwolenia a decyzją zakazującą przeprowadzenie imprezy oraz jak przebiega procedura odwoławcza od decyzji.

W części III omówimy kontrolę przebiegu imprezy masowej, wskazując, w jakich przypadkach jest ona obowiązkowa, a kiedy fakultatywna. Będziemy również analizować uprawnienia kontrolującego oraz obowiązki organizatora imprezy masowej podczas kontroli. Przećwiczysz również procedurę przerwania imprezy masowej i poznasz konsekwencje z niej wynikające.

Uczestnicy

  • pracownicy urzędów gmin i miast;
  • strażnicy gminni (miejscy);
  • pracownicy urzędów wojewódzkich;
  • przedstawiciele Państwowej Straży Pożarnej;
  • przedstawiciele Policji;
  • przedstawiciele Państwowej Inspekcji Sanitarnej;
  • przedstawiciele dysponentów ratownictwa medycznego;
  • pracownicy agencji eventowych;
  • kierownicy ds. bezpieczeństwa;
  • pracownicy ośrodków sportu i rekreacji;
  • pracownicy klubów sportowych;
  • pracownicy instytucji kultury;
  • pracownicy szkół i placówek oświatowych;
  • przedstawiciele organizacji pozarządowych.

Program

Część I. Prawne regulacje dotyczące imprez masowych

  1. Jak stwierdzić czy planowane wydarzenie jest, czy nie jest imprezą masową
    w rozumieniu ustawy o bezpieczeństwie imprez masowych?
  2. Jak stwierdzić, czy planowane wydarzenie podlega pod przepisy ustawy o bezpieczeństwie imprez masowych, czy też nie?
    • Jakie wydarzenia są imprezami masowymi?
    • Jakie wydarzenia nie są imprezami masowymi?
  3. Jakie obowiązki musi spełnić organizator, by uzyskać zezwolenie na przeprowadzenie imprezy masowej?
  4. Jaka jest odpowiedzialność organizatora imprezy masowej za jej przebieg oraz bezpieczeństwo uczestników?
  5. Jaka jest odpowiedzialność urzędu gminy/miasta oraz pozostałych instytucji publicznych za zabezpieczenie imprezy masowej?
  6. Na co należy zwrócić uwagę w organizacji urzędu gminy/miasta, by zezwolenie zostało wydane zgodnie z prawem?

Część II. Wydawanie zezwoleń na przeprowadzenie imprezy masowej

  1. Jak prawidłowo, krok po kroku, wydać zezwolenie na przeprowadzenie imprezy masowej?
  2. Jak przebiega proces wydawania opinii na temat imprezy masowej przez właściwe podmioty i jakie mają one znaczenie w procesie wydawania zezwoleń?
  3. Czy terminy w procesie wydawania zezwoleń na przeprowadzenie imprezy masowej mają charakter obligatoryjny, czy tylko instrukcyjny?
  4. Jakie informacje i dokumenty musi złożyć organizator wraz z wnioskiem o wydanie zezwolenia lub o wydanie opinii?
  5. Jak organ powinien postąpić w przypadku, gdy otrzymana dokumentacja zawiera błędy formalne lub merytoryczne?
  6. W jakich przypadkach organ musi wydać zezwolenie na przeprowadzenie imprezy masowej, a w jakich przypadkach odmawia wydania zezwolenia?
  7. Co powinna zawierać decyzja o zezwoleniu lub odmowie zezwolenia na przeprowadzenie imprezy masowej?
  8. Jakim podmiotom i w jakim czasie należy przesłać kopię wydanej decyzji administracyjnej?
  9. Jaka jest różnica pomiędzy decyzją odmawiającą zezwolenia na przeprowadzenie imprezy masowej a decyzją zakazującą przeprowadzenia imprezy masowej?
  10. Jak przebiega procedura odwoławcza od decyzji odmawiającej wydania zezwolenia oraz od decyzji zakazującej przeprowadzenie imprezy masowej?

Część III. Uzyskanie zezwolenia i przeprowadzenie imprezy masowej

  1. W jakich przypadkach przeprowadzenie kontroli przebiegu imprezy masowej jest obligatoryjne, w jakich fakultatywne?
  2. Kto jest podmiotem kontroli, kto może uczestniczyć w kontroli, co jest przedmiotem kontroli i jakie stosuje się kryteria kontroli?
  3. Jakie uprawnienia podczas kontroli posiada osoba kontrolująca, a jakie obowiązki spoczywają na organizatorze imprezy masowej?
  4. Jak prawidłowo przeprowadzić i udokumentować kontrolę przebiegu imprezy masowej?
  5. Jakie decyzje powinien podjąć kontrolujący w przypadku niespełnienia przez organizatora warunków wskazanych w zezwoleniu?
  6. Czy kontrolujący zobowiązany jest do wzywania organizatora do usunięcia stwierdzonych nieprawidłowości?
  7. Jaką formę powinna przybrać decyzja o przerwaniu imprezy masowej i jakie wynikają z niej konsekwencje?
  8. Jaka odpowiedzialność grozi organizatorowi, jeżeli ‒ pomimo przerwania przez organ imprezy masowej ‒ będzie on ją jednak kontynuował?

Metody szkoleniowe

  • wykład informacyjny;
  • analiza studiów przypadków;
  • sesja pytań i odpowiedzi.

Czas trwania

6 godzin zegarowych (do uzgodnienia)

Otrzymasz

  • szkolenie stacjonarne lub online;
  • materiały wykorzystywane podczas szkolenia (elektroniczne);
  • zaświadczenia dla wszystkich uczestników (elektroniczne);
  • darmowa godzina zdalnych konsultacji (w terminie 7 dni od szkolenia).

Dodatkowo płatne (fakultatywnie)

  • lista kontrolna zawierająca wszystkie informacje i dokumenty wymagane od organizatora imprezy masowej;
  • szablon zezwolenia na przeprowadzenie imprezy masowej;
  • szablon decyzji odmawiającej wydania zezwolenia na przeprowadzenie imprezy masowej;
  • szablon decyzji zakazującej przeprowadzenia imprezy masowej;
  • szablon decyzji o przerwaniu imprezy masowej;
  • szablon protokołu z kontroli imprezy masowej;
  • dodatkowe godziny pracy konsultanta do wykorzystania w danym roku;
  • książka poświęcona organizacji i bezpieczeństwu imprez masowych.

Kontakt

Prawa autorskie do programu szkolenia przysługują wyłącznie firmie Instin. Wykorzystywanie programu szkolenia bez pisemnej zgody zagrożone jest odpowiedzialnością karną i cywilną.

Powiadom mnie o nowym terminie tego szkolenia