
Wydawanie zezwoleń i kontrola imprez masowych
Strona główna > Oferty > Wydawanie zezwoleń i kontrola imprez masowych
Nasze atuty
- jesteśmy zespołem ekspertów posiadających wszystkie wymagane prawem uprawnienia i kwalifikacje;
- nasz zespół składa się z: kierowników ds. bezpieczeństwa, członków służby porządkowej i informacyjnej, spikerów zawodów, inspektorów ochrony przeciwpożarowej, ratowników kwalifikowanej pierwszej pomocy, kwalifikowanych pracowników ochrony;
- posiadamy doświadczenie nabyte podczas pracy przy organizacji najważniejszych imprez masowych w kraju;
- przygotowujemy na zlecenie organizatorów dokumentację wymaganą podczas starania się o zezwolenie na przeprowadzenie imprezy masowej;
- przeszkoliliśmy tysiące osób reprezentujących organizatorów imprez masowych, kierowników ds. bezpieczeństwa, członków służby porządkowej i informacyjnej;
- kontrolowaliśmy imprezy masowe na podstawie upoważnienia prezydenta miasta oraz byliśmy powoływani jako zewnętrzni eksperci przez Najwyższą Izbę Kontroli;
- jesteśmy autorami opinii i ekspertyz dotyczących imprez masowych, w tym wykonywanych na potrzeby postępowań sądowych;
- jesteśmy autorami licznych publikacji w czasopismach branżowych oraz pozycji książkowej, których tematyka dotyczy bezpieczeństwa imprez masowych;
- jesteśmy proszeni przez redakcje mediów regionalnych i ogólnopolskich o komentarze na tematy dotyczące spraw bezpieczeństwa.
Jesteśmy zarejestrowani w Rejestrze Instytucji Szkoleniowych pod numerem 2.26/00013/2022 prowadzonym przez Ministerstwo Rozwoju, Pracy i Technologii.
Opis szkolenia
Podczas szkolenia omówimy kluczowe aspekty związane z: wydawaniem zezwolenia na przeprowadzenie imprezy masowej, odpowiedzialnością organu wydającego oraz procedurą kontroli przebiegu imprezy.
W ramach części I szkolenia dowiesz się: jak stwierdzić, czy planowane wydarzenie kwalifikuje się jako impreza masowa, jakie obowiązki musi spełnić organizator oraz jaka jest odpowiedzialność urzędu gminy/miasta za bezpieczeństwo uczestników. Będziemy także analizować, na co zwrócić uwagę przy organizacji imprez, by zezwolenie zostało wydane zgodnie z prawem.
W części II skupimy się na procedurze wydawania zezwoleń na imprezy masowe, przybliżając krok po kroku ten proces oraz omawiając, jakie informacje i dokumenty trzeba złożyć wraz z wnioskiem. Dowiesz się także, jakie są różnice pomiędzy decyzją odmawiającą zezwolenia a decyzją zakazującą przeprowadzenie imprezy oraz jak przebiega procedura odwoławcza od decyzji.
W części III omówimy kontrolę przebiegu imprezy masowej, wskazując, w jakich przypadkach jest ona obowiązkowa, a kiedy fakultatywna. Będziemy również analizować uprawnienia kontrolującego oraz obowiązki organizatora imprezy masowej podczas kontroli. Przećwiczysz również procedurę przerwania imprezy masowej i poznasz konsekwencje z niej wynikające.
Uczestnicy
- pracownicy urzędów gmin i miast;
- strażnicy gminni (miejscy);
- pracownicy urzędów wojewódzkich;
- przedstawiciele Państwowej Straży Pożarnej;
- przedstawiciele Policji;
- przedstawiciele Państwowej Inspekcji Sanitarnej;
- przedstawiciele dysponentów ratownictwa medycznego;
- pracownicy agencji eventowych;
- kierownicy ds. bezpieczeństwa;
- pracownicy ośrodków sportu i rekreacji;
- pracownicy klubów sportowych;
- pracownicy instytucji kultury;
- pracownicy szkół i placówek oświatowych;
- przedstawiciele organizacji pozarządowych.
Program
Część I. Prawne regulacje dotyczące imprez masowych
- Jak stwierdzić czy planowane wydarzenie jest, czy nie jest imprezą masową
w rozumieniu ustawy o bezpieczeństwie imprez masowych? - Jak stwierdzić, czy planowane wydarzenie podlega pod przepisy ustawy o bezpieczeństwie imprez masowych, czy też nie?
- Jakie wydarzenia są imprezami masowymi?
- Jakie wydarzenia nie są imprezami masowymi?
- Jakie obowiązki musi spełnić organizator, by uzyskać zezwolenie na przeprowadzenie imprezy masowej?
- Jaka jest odpowiedzialność organizatora imprezy masowej za jej przebieg oraz bezpieczeństwo uczestników?
- Jaka jest odpowiedzialność urzędu gminy/miasta oraz pozostałych instytucji publicznych za zabezpieczenie imprezy masowej?
- Na co należy zwrócić uwagę w organizacji urzędu gminy/miasta, by zezwolenie zostało wydane zgodnie z prawem?
Część II. Wydawanie zezwoleń na przeprowadzenie imprezy masowej
- Jak prawidłowo, krok po kroku, wydać zezwolenie na przeprowadzenie imprezy masowej?
- Jak przebiega proces wydawania opinii na temat imprezy masowej przez właściwe podmioty i jakie mają one znaczenie w procesie wydawania zezwoleń?
- Czy terminy w procesie wydawania zezwoleń na przeprowadzenie imprezy masowej mają charakter obligatoryjny, czy tylko instrukcyjny?
- Jakie informacje i dokumenty musi złożyć organizator wraz z wnioskiem o wydanie zezwolenia lub o wydanie opinii?
- Jak organ powinien postąpić w przypadku, gdy otrzymana dokumentacja zawiera błędy formalne lub merytoryczne?
- W jakich przypadkach organ musi wydać zezwolenie na przeprowadzenie imprezy masowej, a w jakich przypadkach odmawia wydania zezwolenia?
- Co powinna zawierać decyzja o zezwoleniu lub odmowie zezwolenia na przeprowadzenie imprezy masowej?
- Jakim podmiotom i w jakim czasie należy przesłać kopię wydanej decyzji administracyjnej?
- Jaka jest różnica pomiędzy decyzją odmawiającą zezwolenia na przeprowadzenie imprezy masowej a decyzją zakazującą przeprowadzenia imprezy masowej?
- Jak przebiega procedura odwoławcza od decyzji odmawiającej wydania zezwolenia oraz od decyzji zakazującej przeprowadzenie imprezy masowej?
Część III. Uzyskanie zezwolenia i przeprowadzenie imprezy masowej
- W jakich przypadkach przeprowadzenie kontroli przebiegu imprezy masowej jest obligatoryjne, w jakich fakultatywne?
- Kto jest podmiotem kontroli, kto może uczestniczyć w kontroli, co jest przedmiotem kontroli i jakie stosuje się kryteria kontroli?
- Jakie uprawnienia podczas kontroli posiada osoba kontrolująca, a jakie obowiązki spoczywają na organizatorze imprezy masowej?
- Jak prawidłowo przeprowadzić i udokumentować kontrolę przebiegu imprezy masowej?
- Jakie decyzje powinien podjąć kontrolujący w przypadku niespełnienia przez organizatora warunków wskazanych w zezwoleniu?
- Czy kontrolujący zobowiązany jest do wzywania organizatora do usunięcia stwierdzonych nieprawidłowości?
- Jaką formę powinna przybrać decyzja o przerwaniu imprezy masowej i jakie wynikają z niej konsekwencje?
- Jaka odpowiedzialność grozi organizatorowi, jeżeli ‒ pomimo przerwania przez organ imprezy masowej ‒ będzie on ją jednak kontynuował?
Metody szkoleniowe
- wykład informacyjny;
- analiza studiów przypadków;
- sesja pytań i odpowiedzi.
Czas trwania
6 godzin zegarowych (do uzgodnienia)
Otrzymasz
- szkolenie stacjonarne lub online;
- materiały wykorzystywane podczas szkolenia (elektroniczne);
- zaświadczenia dla wszystkich uczestników (elektroniczne);
- darmowa godzina zdalnych konsultacji (w terminie 7 dni od szkolenia).
Dodatkowo płatne (fakultatywnie)
- lista kontrolna zawierająca wszystkie informacje i dokumenty wymagane od organizatora imprezy masowej;
- szablon zezwolenia na przeprowadzenie imprezy masowej;
- szablon decyzji odmawiającej wydania zezwolenia na przeprowadzenie imprezy masowej;
- szablon decyzji zakazującej przeprowadzenia imprezy masowej;
- szablon decyzji o przerwaniu imprezy masowej;
- szablon protokołu z kontroli imprezy masowej;
- dodatkowe godziny pracy konsultanta do wykorzystania w danym roku;
- książka poświęcona organizacji i bezpieczeństwu imprez masowych.
Kontakt
Prawa autorskie do programu szkolenia przysługują wyłącznie firmie Instin. Wykorzystywanie programu szkolenia bez pisemnej zgody zagrożone jest odpowiedzialnością karną i cywilną.