Obowiązkowe szkolenia z zakresu ochrony ludności i obrony cywilnej wymagające akredytacji Akademii Pożarniczej są już dostępne w ofercie Instin.

Dlaczego szkolenia z ochrony ludności i obrony cywilnej są dziś koniecznością

W obliczu rosnących zagrożeń – zarówno naturalnych, jak i wynikających z sytuacji geopolitycznej – temat ochrony ludności i obrony cywilnej przestaje być domeną służb specjalistycznych. Staje się obowiązkiem i odpowiedzialnością wielu grup społecznych i zawodowych. Nowa Ustawa z dnia 5 grudnia 2024 r. o ochronie ludności i obronie cywilnej (Dz.U. 2024 poz. 1907) wprowadza konkretne obowiązki w zakresie szkoleń, które mają przygotować nas na sytuacje kryzysowe, stany nadzwyczajne, a nawet działania wojenne.

Szczegóły szkoleń określa Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 6 lutego 2025 r. w sprawie programów szkoleń z zakresu ochrony ludności i obrony cywilnej oraz wymagań dla podmiotów prowadzących szkolenia.

Kogo obowiązują szkolenia z ochrony ludności i obrony cywilnej

Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 6 lutego 2025 r. szkolenia z zakresu ochrony ludności i obrony cywilnej są obowiązkowe dla:

Wymagania dla podmiotów prowadzących obowiązkowe szkolenia z ochrony ludności i obrony cywilnej

Szkolenia mają charakter praktyczny i są prowadzone przez podmioty spełniające rygorystyczne wymagania organizacyjne i kadrowe – w tym uczelnie, ośrodki szkoleniowe oraz instytucje publiczne. Do prowadzenia tych szkoleń niezbędna jest akredytacja Akademii Pożarniczej.

Firma Instin również posiada tę akredytację i może prowadzić wymagane przez ustawę szkolenia obowiązkowe z ochrony ludności i obrony cywilnej .

O otrzymaniu akredytacji pisaliśmy w poście: Akredytacja Akademii Pożarniczej.

Zapisz się na obowiązkowe szkolenie z ochrony ludności i obrony cywilnej

Warto już teraz sprawdzić, czy Twoja instytucja, firma lub samorząd podlegają obowiązkowi szkoleniowemu. W przypadku osób prywatnych – warto śledzić lokalne inicjatywy edukacyjne i ćwiczenia organizowane przez gminy.

Zapraszamy na obowiązkowe szkolenia z ochrony ludności i obrony cywilnej do Instin

W związku z tym, że w ofercie Instin są dostępne wymagane przez ustawę szkolenia obowiązkowe, serdecznie zapraszamy na szkolenia do nas.

Sprawami ochrony ludności i obrony cywilnej zajmujemy się od 2015 roku.

Naszymi szkoleniowcami są doświadczeni:

  • urzędnicy państwowi i samorządowi;
  • eksperci i specjaliści do spraw bezpieczeństwa;
  • przedstawiciele państwowych i społecznych organizacji ratowniczych;
  • biegli sądowi z zakresu ochrony ludności i zarządzania kryzysowego.

Przekazujemy tylko sprawdzoną i użyteczną wiedzę: skupiamy się na przedstawieniu faktów, a nie opinii.

Podpowiadamy praktyczne sposoby wywiązywania się z ustawowych obowiązków, promujemy najlepsze standardy i dobre praktyki wynikające z naszego praktycznego wieloletniego doświadczenia.

Dbamy o przyjazną atmosferę podczas szkoleń oraz poczucie bezpieczeństwa uczestników, dzięki czemu nasi klienci wracają do nas i korzystają z innych naszych szkoleń i usług.

Finansowanie szkoleń dla urzędników zajmujących się ochroną ludności i obroną cywilną

Przypominamy również, że szkolenia dla urzędników zajmujących się ochroną ludności i obroną cywilną mogą być finansowane w ramach rezerwy celowej na zarządzanie kryzysowe, o której mowa w art. 26 [Finansowanie zadań z zakresu zarządzania kryzysowego] ust. 4 Ustawy z dnia 26 kwietnia 2007 r. o zarządzaniu kryzysowym, zgodnie z  art. 154 ustawy o ochronie ludności i obronie cywilnej.

Pisze o tym również Serwis Samorządowy PAP w artykule: RIO: z rezerwy na zarządzanie kryzysowe gmina może sfinansować szkolenia urzędników.

Dlaczego szkolenia z ochrony ludności i obrony cywilnej są ważne

Celem szkolenia z ochrony ludności i obrony cywilnej jest nie tylko podniesienie świadomości, ale przede wszystkim przygotowanie do realnego działania w sytuacjach zagrożenia

Programy obejmują m.in.:

  • zasady ewakuacji i przyjęcia ludności;
  • organizację pomocy humanitarnej;
  • komunikację kryzysową i przeciwdziałanie dezinformacji;
  • organizacyjne i rzeczowe przygotowanie do reagowania w sytuacjach kryzysowych;
  • zarządzanie ryzykiem i ciągłością działania;
  • pierwszą pomoc i środki ochrony indywidualnej.

Pamiętaj!

Ochrona ludności to nie tylko obowiązek państwa – to wspólna odpowiedzialność.

Powiadom mnie o nowym terminie tego szkolenia

Zapraszamy na szkolenie online “Zadania samorządu terytorialnego w zakresie zarządzania kryzysowego”, które odbędzie się 18 czerwca 2025 r., w godz. 09:00–14:00 w formule online (zgłoszenia do 17 czerwca włącznie).

Szkolenie dotyczące zarządzania kryzysowego w administracji publicznej jest przeznaczone dla pracowników sektora publicznego, którzy pragną poszerzyć swoją wiedzę na temat funkcjonowania systemu zarządzania kryzysowego w Polsce.

Podczas szkolenia omawiane są różne aspekty zarządzania kryzysowego, takie jak: rodzaje sytuacji kryzysowych, zagrożenia, akty prawne regulujące funkcjonowanie systemu, oraz konkretne przedsięwzięcia realizowane w ramach zarządzania kryzysowego. Uczestnicy poznają także strukturę systemu zarządzania kryzysowego w Polsce, zadania organów i zespołów zarządzania kryzysowego oraz centra zarządzania kryzysowego. Omówiona zostanie również struktura planów zarządzania kryzysowego oraz kwestie finansowania zadań związanych z zarządzaniem kryzysowym.

Szkolenie ma na celu dostarczenie praktycznych informacji i narzędzi, które pomogą uczestnikom lepiej przygotować się do potencjalnych sytuacji kryzysowych i skutecznie nimi zarządzać w administracji publicznej.

Chętnie przeprowadzimy również zamknięte szkolenie w terminie i według programu dostosowanego do potrzeb Twojej organizacji. Napisz do nas na kontakt [małpa] instin.pl i poinformuj czego potrzebujesz!

Dlaczego warto wziąć udział w naszym szkoleniu?

Nasze szkolenia wyróżniają następujące cechy:

  • bardzo skomplikowane zagadnienia potrafimy przedstawić w prostej i zrozumiałej formie;
  • pokazujemy powiązania pomiędzy zadaniami regulowanymi różnymi przepisami prawa;
  • przekazujemy tylko sprawdzoną i użyteczną wiedzę, skupiamy się na faktach, a nie opiniach;
  • podpowiadamy praktyczne sposoby wywiązywania się z ustawowych obowiązków;
  • dbamy o przyjazną atmosferę podczas szkoleń oraz poczucie bezpieczeństwa uczestników;
    większość uczestników naszych szkoleń to nasi stali klienci.

Dla kogo to szkolenie?

Szkolenie skierowane jest przede wszystkim do następujących osób:

  • pracowników ds. zarząd/zania kryzysowego;
  • pracowników centrów zarządzania kryzysowego;
  • kierowników komórek ds. zarządzania kryzysowego;
  • pracowników ds. ochrony ludności i obrony cywilnej;
  • pracowników ds. obronnych;
  • kierowników komórek ds. obronnych;
  • pracowników samorządowych jednostek organizacyjnych;
  • przedstawicieli spółek komunalnych i przedsiębiorstw;
  • przedstawicieli straży gminnych i miejskich;
  • przedstawicieli państwowych służb ratowniczych;
  • przedstawicieli społecznych służb ratowniczych;
    osób zainteresowanych sprawami zarządzania kryzysowego.

Program szkolenia

W trakcie szkolenia zostaną udzielone odpowiedzi na następujące pytania dotyczące zadań zarządzania kryzysowego realizowanych przez jednostki samorządu terytorialnego (gminę, powiat, województwo):

  • Jak rozumie się zarządzanie kryzysowe w administracji publicznej?
  • Jakie sytuacje kryzysowe występowały dotychczas w Polsce?
  • Jakie zagrożenia mogą wywoływać sytuacje kryzysowe?
  • Jakie akty prawa regulują funkcjonowanie systemu zarządzania kryzysowego?
  • Jakie przedsięwzięcia realizuje się w ramach zarządzania kryzysowego?
  • Jak zorganizowany jest system zarządzania kryzysowego w Polsce?
  • Jakie zadania realizują organy zarządzania kryzysowego?
  • Jakie zadania realizują zespoły zarządzania kryzysowego?
  • Jakie zadanie realizują centra zarządzania kryzysowego?
  • Jaka jest struktura planów zarządzania kryzysowego?
    Jak finansowane są zadania z zakresu zarządzania kryzysowego?

A już teraz dowiedz się “Jak prowadzimy szkolenia online dotyczące bezpieczeństwa?“.

Prowadzący szkolenie

Sergiusz Parszowski – szkoleniowiec, audytor i doradca do spraw zarządzania kryzysowego i ciągłości działania. Kierownik ds. bezpieczeństwa, inspektor ochrony przeciwpożarowej, ratownik kwalifikowanej pierwszej pomocy, kwalifikowany pracownik ochrony fizycznej.

Jest współautorem ekspertyzy “Modelowy system ochrony ludności w samorządzie – rekomendacje i zalecenia” przygotowanej na zlecenie administracji rządowej w czasie przygotowywania ustawy o ochronie ludności i obrony cywilnej. W przeszłości pracownik centrum zarządzania kryzysowego, a następnie dyrektor Centrum Bezpieczeństwa Miasta rangi wojewódzkiej, gdzie odpowiadał za sprawy zarządzania kryzysowego i ochrony ludności, w tym identyfikację zagrożeń, analizę ryzyka, przygotowanie planów, procedur i instrukcji postępowania, prowadził testy i ćwiczenia oraz współpracował z instytucjami publicznymi.

Biegły sądowy w specjalizacjach: bezpieczeństwo imprez masowych, zabezpieczenie mienia i osób, zarządzanie kryzysowe i ochrona ludności. Członek komitetu technicznego ds. bezpieczeństwa powszechnego i ochrony ludności działającego przy Polskim Komitecie Organizacyjnym. Członek sieci Europejskiego Stowarzyszenia Numeru Alarmowego 112. Zastępca przewodniczącego Komisji Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego Związku Miast Polskich.

Jest autorem wielu artykułów związanych z zarządzaniem kryzysowym i ochroną ludności w czasopismach branżowych, m.in.: „Ochrona i Bezpieczeństwo”, „AS Polska”, Kwartalnik „Terroryzm”. Absolwent Akademii Obrony Narodowej w Warszawie oraz Wyższej Szkoły Policji w Szczytnie.

Regulamin szkolenia

  • szkolenie odbywa się w formule online przy wykorzystaniu platformy zapewnionej przez organizatora
  • w szkoleniu mogą brać udział tylko osoby, które zostały zgłoszone przez daną organizację (w
  • przypadku udziału niezgłoszonych osób, zostanie za nie wystawiona faktura z podstawową ceną)
  • uczestnicy mają obowiązek logować się do platformy szkoleniowej wyłącznie przy podaniu adresu mejlowego podanego w zgłoszeniu
  • płatność odbywa się na podstawie faktury wystawionej w dniu szkolenia (termin płatności – 14 dni)
  • rezygnacji ze szkolenia można dokonać najpóźniej na 1 dzień roboczy przed szkoleniem
  • brak obecności na szkoleniu bez wcześniejszej rezygnacji skutkuje obowiązkiem zapłaty
  • faktury, zaświadczenia, materiały szkoleniowe zostaną przesłane drogą elektroniczną
  • w przypadku nieotrzymania linku do szkolenia (na 1 dzień przed) prosimy o kontakt telefoniczny
  • w przypadku zachowania sprzecznego z zasadami kultury osobistej lub przepisami prawa uczestnik może zostać usunięty ze szkolenia z utrzymanym obowiązkiem zapłaty
  • w przypadku odwołania szkolenia zostaniecie Państwo poinformowani drogą elektroniczną

Koszty szkolenia

Szkolenie odbędzie się 18 czerwca 2025 r., w godz. 09:00 – 14:00 w formule online. Zapisując się na szkolenie otrzymasz:

  • szkolenie online na żywo (5 godz.)
    materiały szkoleniowe (prezentacja, tekst ustawy, rozporządzenia)
  • zaświadczenie o uczestnictwie (elektroniczne)
    możliwość zadawania pytań także po szkoleniu (przez okres 30 dni)
  • Cena podstawowa szkolenia: 420,00 zł* (zwolnienie z VAT).

*Koszt uczestnictwa każdej kolejnej osoby z tej samej organizacji zostanie pomniejszony o 100 zł.

Zgłoszenie uczestnictwa

Zgłoszenia na szkolenie “Zadania samorządu terytorialnego w zakresie zarządzania kryzysowego” dokonasz przesyłając wypełnioną i podpisaną kartę zgłoszenia którą pobierzesz tutaj (zgłoszenia do 18 czerwca włącznie).

Powiadom mnie o nowym terminie tego szkolenia

Zapraszamy na szkolenie online “Monitoring wizyjny w podmiotach leczniczych”, które odbędzie się 16 czerwca 2025 r., w godz. 09:00 – 14:00 w formule online (zgłoszenia do 15 czerwca włącznie).

Celem szkolenia jest wyjaśnienie zasad i reguł stosowania monitoringu wizyjnego w podmiotach leczniczych według aktualnego stanu prawnego i z uwzględnieniem zmian jakie zaistniały we wrześniu 2023 roku.

Uczestnicy poznają wszystkie regulacje prawne dotyczące stosowania monitoringu wizyjnego w podmiotach leczniczych, wymagania i warunki odnoszące się do wybranych obszarów i pomieszczeń, praktyczne sposoby wypełniania obowiązku informacyjnego oraz zasady udostępniania nagrań zarejestrowanych w systemach dozoru (monitoringu) wizyjnego.

Szkolenie zostanie uzupełnione o przykłady prawidłowego i nieprawidłowego stosowania monitoringu wizyjnego oraz o omówienie stanowisk organów i orzecznictwa sądów w sprawach dotyczących monitoringu wizyjnego.

Chętnie przeprowadzimy również zamknięte szkolenie w terminie i według programu dostosowanego do potrzeb Twojej organizacji. Napisz do nas na kontakt [małpa] instin.pl i poinformuj czego potrzebujesz!

Dlaczego warto wziąć udział w naszym szkoleniu?

Nasze szkolenia wyróżniają następujące cechy:

  • bardzo skomplikowane zagadnienia potrafimy przedstawić w prostej i zrozumiałej formie;
  • pokazujemy powiązania pomiędzy zadaniami regulowanymi różnymi przepisami prawa;
  • przekazujemy tylko sprawdzoną i użyteczną wiedzę, skupiamy się na faktach, a nie opiniach;
  • podpowiadamy praktyczne sposoby wywiązywania się z ustawowych obowiązków;
  • dbamy o przyjazną atmosferę podczas szkoleń oraz poczucie bezpieczeństwa uczestników;
  • większość uczestników naszych szkoleń to nasi stali klienci.

Dla kogo to szkolenie?

Szkolenie skierowane jest przede wszystkim do następujących osób:

  • kierowników podmiotów leczniczych;
    inspektorów ochrony danych;
  • administratorów systemów dozoru (monitoringu) wizyjnego;
  • specjalistów ds. bezpieczeństwa;
  • pracowników administracyjnych;
  • pracowników technicznych;
  • informatyków;
  • pracowników ochrony;
  • przedstawicieli firm ochrony osób i mienia;
  • innych zainteresowanych osób.

Program szkolenia

W trakcie szkolenia zostaną udzielone odpowiedzi na następujące pytania dotyczące stosowania monitoringu wizyjnego w podmiotach leczniczych zgodnie z przepisami o ochronie danych osobowych oraz o prawach pacjenta:

  • Regulacje prawne dotyczące monitoringu wizyjnego mające zastosowanie w podmiotach leczniczych
  • Zasady, wymagania i warunki stosowania monitoringu wizyjnego w wybranych obszarach
    i pomieszczeniach podmiotu leczniczego
  • Rekomendowane sposoby wypełniania obowiązku informacyjnego dotyczącego stosowania monitoringu wizyjnego w podmiotach leczniczych
  • Realizacja praw osób obserwowanych oraz udostępnianie nagrań z monitoringu wizyjnego w podmiotach leczniczych
  • Przykłady prawidłowego i nieprawidłowego stosowania monitoringu wizyjnego w podmiotach leczniczych (rekomendacje)
  • Omówienie wybranych stanowisk Rzecznika Praw Pacjenta oraz orzeczeń sądów powszechnych dotyczących stosowania monitoringu wizyjnego w podmiotach leczniczych
  • Generalne obowiązki administratora systemu monitoringu wizyjnego stosowanego w podmiocie leczniczym

A już teraz dowiedz się “Jak prowadzimy szkolenia online dotyczące bezpieczeństwa?“.

Prowadzący szkolenie

Sergiusz Parszowski – szkoleniowiec, audytor i doradca do spraw bezpieczeństwa i porządku publicznego, ochrony osób i mienia, bezpieczeństwa osób i organizacji. Kierownik ds. bezpieczeństwa, inspektor ochrony przeciwpożarowej, ratownik kwalifikowanej pierwszej pomocy, kwalifikowany pracownik ochrony fizycznej.

W przeszłości kierownik operatorów i analityk miejskiego centrum monitoringu wizyjnego
w mieście rangi wojewódzkiej, a także koordynator zespołu operatorów monitoringu wizyjnego Stadionu Narodowego w Warszawie. Menadżer ds. bezpieczeństwa w polskich i zagranicznych przedsiębiorstwach, w których tworzył i zarządzał centrami monitoringu wizyjnego. Autor dedykowanych szkoleń dla operatorów monitoringu wizyjnego oraz menadżerów centrów monitoringu. Doradza organizacjom w zakresie stosowania systemów monitoringu wizyjnego, tworzy założenia projektowe tych systemów oraz koncepcje funkcjonowania centrów monitoringu wizyjnego.

Biegły sądowy w specjalizacjach: bezpieczeństwo imprez masowych, zabezpieczenie mienia i osób, zarządzanie kryzysowe i ochrona ludności Współpracownik Polskiej Izby Systemów Alarmowych oraz członek komitetów technicznych ds. systemów alarmowych, mechanicznych urządzeń zabezpieczających oraz usług w ochronie osób i mienia działających przy Polskim Komitecie Organizacyjnym.

Jest autorem wielu artykułów związanych z bezpieczeństwem i porządkiem publicznym oraz ochroną osób i mienia w czasopismach branżowych, m.in.: „Ochrona i Bezpieczeństwo”, „AS Polska”, „SEC&AS”, Kwartalnik „Terroryzm”. Współautor książek „Bezpieczeństwo społeczności lokalnych. Programy prewencyjne w systemie bezpieczeństwa”, „Imprezy masowe. Organizacja, bezpieczeństwo, dobre praktyki” oraz „Kryminologia”. Absolwent Akademii Obrony Narodowej w Warszawie oraz Wyższej Szkoły Policji w Szczytnie.

Regulamin szkolenia

  • szkolenie odbywa się w formule online przy wykorzystaniu platformy zapewnionej przez organizatora
  • w szkoleniu mogą brać udział tylko osoby, które zostały zgłoszone przez daną organizację (w przypadku udziału niezgłoszonych osób, zostanie za nie wystawiona faktura z podstawową ceną)
  • uczestnicy mają obowiązek logować się do platformy szkoleniowej wyłącznie przy podaniu adresu mejlowego podanego w zgłoszeniu
  • płatność odbywa się na podstawie faktury wystawionej w dniu szkolenia (termin płatności – 14 dni)
  • rezygnacji ze szkolenia można dokonać najpóźniej na 1 dzień roboczy przed szkoleniem
  • brak obecności na szkoleniu bez wcześniejszej rezygnacji skutkuje obowiązkiem zapłaty
  • faktury, zaświadczenia, materiały szkoleniowe zostaną przesłane drogą elektroniczną
  • w przypadku nieotrzymania linku do szkolenia (na 1 dzień przed) prosimy o kontakt telefoniczny
  • w przypadku zachowania sprzecznego z zasadami kultury osobistej lub przepisami prawa uczestnik może zostać usunięty ze szkolenia z utrzymanym obowiązkiem zapłaty
  • w przypadku odwołania szkolenia zostaniecie Państwo poinformowani drogą elektroniczną

Koszty szkolenia

Szkolenie odbędzie się 16 czerwca 2025 r., w godz. 09:00 – 14:00 w formule online. Zapisując się na szkolenie otrzymasz:

  • szkolenie online na żywo (5 godz.)
  • materiały szkoleniowe (prezentacja, tekst ustawy, rozporządzenia, dodatkowe materiały)
  • zaświadczenie o uczestnictwie (elektroniczne)
  • możliwość zadawania pytań także po szkoleniu (przez okres 30 dni)

Cena podstawowa szkolenia: 420,00 zł* (zwolnienie z VAT).

*Koszt uczestnictwa każdej kolejnej osoby z tej samej organizacji zostanie pomniejszony o 100 zł.

Zgłoszenie uczestnictwa

Zgłoszenia na szkolenie “Monitoring wizyjny w podmiotach leczniczych” dokonasz przesyłając wypełnioną i podpisaną kartę zgłoszenia którą pobierzesz tutaj (zgłoszenia do 15 czerwca włącznie).

Powiadom mnie o nowym terminie tego szkolenia

Zapraszamy na szkolenie online “System ostrzegania i alarmowania ludności o zagrożeniach”, które odbędzie się 23 czerwca 2025 r., w godz. 09:00–14:00 w formule online (zgłoszenia do 22 czerwca włącznie).

Szkolenie ma na celu omówienie kluczowych zagadnień związanych ze skuteczną dystrybucją komunikatów bezpieczeństwa oraz organizacją systemu ostrzegania i alarmowania w przypadku różnego rodzaju zagrożeń.

Podczas szkolenia uczestnicy będą mieli okazję poznać relację pomiędzy skutecznością ostrzegania i alarmowania, a wielkością strat wywołanych przez dane zdarzenie. Przegląd rodzajów komunikatów dotyczących bezpieczeństwa oraz sposobów ich dystrybucji do ludności, pozwoli na lepsze zrozumienie, kiedy i w jaki sposób informować społeczeństwo o zagrożeniach.

Uczestnicy zapoznają się również z przepisami prawa regulującymi funkcjonowanie systemów ostrzegania i alarmowania, dzięki czemu będą mieli świadomość obowiązków wynikających z obowiązujących przepisów. Omówione zostaną również różne kanały i narzędzia do dystrybucji komunikatów bezpieczeństwa wraz z ich zaletami i wadami.

Podczas szkolenia zostaną przedstawione zasady dobierania odpowiednich kanałów i narzędzi do rodzaju komunikatu, czasu dystrybucji oraz grupy docelowej. Uczestnicy zdobędą również wiedzę na temat zawartości komunikatu bezpieczeństwa, jego formy oraz języka, który powinien być użyty w przypadku zagrożenia.

Na zakończenie szkolenia omówione zostaną zasady wprowadzane przez regułę 4xW dotyczące dystrybucji komunikatów bezpieczeństwa oraz rekomendacje dotyczące organizacji skutecznego systemu ostrzegania i alarmowania o zagrożeniach. Dzięki zdobytej wiedzy uczestnicy będą mogli skutecznie zorganizować system ostrzegania i alarmowania w swoim miejscu pracy lub społeczności.

Chętnie przeprowadzimy również zamknięte szkolenie w terminie i według programu dostosowanego do potrzeb Twojej organizacji. Napisz do nas na kontakt [małpa] instin.pl i poinformuj czego potrzebujesz!

Dlaczego warto wziąć udział w naszym szkoleniu?

Nasze szkolenia wyróżniają następujące cechy:

  • bardzo skomplikowane zagadnienia potrafimy przedstawić w prostej i zrozumiałej formie;
  • pokazujemy powiązania pomiędzy zadaniami regulowanymi różnymi przepisami prawa;
  • przekazujemy tylko sprawdzoną i użyteczną wiedzę, skupiamy się na faktach, a nie opiniach;
  • podpowiadamy praktyczne sposoby wywiązywania się z ustawowych obowiązków;
  • dbamy o przyjazną atmosferę podczas szkoleń oraz poczucie bezpieczeństwa uczestników;
    większość uczestników naszych szkoleń to nasi stali klienci.

Dla kogo to szkolenie?

Szkolenie skierowane jest przede wszystkim do następujących osób:

  • pracowników ds. zarządzania kryzysowego;
  • pracowników centrów zarządzania kryzysowego;
  • kierowników komórek ds. zarządzania kryzysowego;
  • pracowników ds. ochrony ludności i obrony cywilnej;
  • pracowników ds. obronnych;
  • kierowników komórek ds. obronnych;
  • pracowników samorządowych jednostek organizacyjnych;
  • przedstawicieli spółek komunalnych i przedsiębiorstw;
  • przedstawicieli straży gminnych i miejskich;
  • przedstawicieli państwowych służb ratowniczych;
  • przedstawicieli społecznych służb ratowniczych;
    osób zainteresowanych sprawami zarządzania kryzysowego.

Program szkolenia

W trakcie szkolenia zostaną udzielone odpowiedzi na następujące pytania dotyczące organizacji systemu ostrzegania i alarmowania ludności o zagrożeniach przez jednostki samorządu terytorialnego (gminę, powiat, województwo):

  • Jaka relacja zachodzi pomiędzy skutecznością ostrzegania i alarmowania a wielkością strat wywołanych przez zdarzenie?
  • Jakie rodzaje komunikatów dotyczących bezpieczeństwa wyróżnia się i kiedy dystrybuuje się je do ludności?
  • Jakie przepisy prawa i w jakim zakresie regulują funkcjonowanie systemów ostrzegania i alarmowania?
  • Jakimi kanałami i przy pomocy jakich narzędzi możemy dystrybuować komunikaty bezpieczeństwa?
  • Jakie zalety i jakie wady mają poszczególne kanały i narzędzia do dystrybucji komunikatów bezpieczeństwa?
  • Jak prawidłowo dobierać kanały i narzędzia w zależności od rodzaju komunikatu, czasu dystrybucji i grupy docelowej?
  • Jakie informacje, w jakiej formie i przy użyciu jakiego języka powinny zostać zawarte w komunikacie bezpieczeństwa?
  • Jakie zasady dotyczące dystrybucji komunikatów bezpieczeństwa wprowadza reguła 4xW?
  • Jak zorganizować skuteczny system ostrzegania i alarmowania o zagrożeniach? (Rekomendacje).

A już teraz dowiedz się “Jak prowadzimy szkolenia online dotyczące bezpieczeństwa?“.

Prowadzący szkolenie

Sergiusz Parszowski – szkoleniowiec, audytor i doradca do spraw zarządzania kryzysowego i ciągłości działania. Kierownik ds. bezpieczeństwa, inspektor ochrony przeciwpożarowej, ratownik kwalifikowanej pierwszej pomocy, kwalifikowany pracownik ochrony fizycznej.

Jest współautorem ekspertyzy “Modelowy system ochrony ludności w samorządzie – rekomendacje i zalecenia” przygotowanej na zlecenie administracji rządowej w czasie przygotowywania ustawy o ochronie ludności i obrony cywilnej. W przeszłości pracownik centrum zarządzania kryzysowego, a następnie dyrektor Centrum Bezpieczeństwa Miasta rangi wojewódzkiej, gdzie odpowiadał za sprawy zarządzania kryzysowego i ochrony ludności, w tym identyfikację zagrożeń, analizę ryzyka, przygotowanie planów, procedur i instrukcji postępowania, prowadził testy i ćwiczenia oraz współpracował z instytucjami publicznymi.

Biegły sądowy w specjalizacjach: bezpieczeństwo imprez masowych, zabezpieczenie mienia i osób, zarządzanie kryzysowe i ochrona ludności. Członek komitetu technicznego ds. bezpieczeństwa powszechnego i ochrony ludności działającego przy Polskim Komitecie Organizacyjnym. Członek sieci Europejskiego Stowarzyszenia Numeru Alarmowego 112. Zastępca przewodniczącego Komisji Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego Związku Miast Polskich.

Jest autorem wielu artykułów związanych z zarządzaniem kryzysowym i ochroną ludności w czasopismach branżowych, m.in.: „Ochrona i Bezpieczeństwo”, „AS Polska”, Kwartalnik „Terroryzm”. Absolwent Akademii Obrony Narodowej w Warszawie oraz Wyższej Szkoły Policji w Szczytnie.

Regulamin szkolenia

  • szkolenie odbywa się w formule online przy wykorzystaniu platformy zapewnionej przez organizatora
  • w szkoleniu mogą brać udział tylko osoby, które zostały zgłoszone przez daną organizację (w przypadku udziału niezgłoszonych osób, zostanie za nie wystawiona faktura z podstawową ceną)
  • uczestnicy mają obowiązek logować się do platformy szkoleniowej wyłącznie przy podaniu adresu mejlowego podanego w zgłoszeniu
  • płatność odbywa się na podstawie faktury wystawionej w dniu szkolenia (termin płatności – 14 dni)
  • rezygnacji ze szkolenia można dokonać najpóźniej na 1 dzień roboczy przed szkoleniem
  • brak obecności na szkoleniu bez wcześniejszej rezygnacji skutkuje obowiązkiem zapłaty
  • faktury, zaświadczenia, materiały szkoleniowe zostaną przesłane drogą elektroniczną
  • w przypadku nieotrzymania linku do szkolenia (na 1 dzień przed) prosimy o kontakt telefoniczny
    w przypadku zachowania sprzecznego z zasadami kultury osobistej lub przepisami prawa uczestnik może zostać usunięty ze szkolenia z utrzymanym obowiązkiem zapłaty
  • w przypadku odwołania szkolenia zostaniecie Państwo poinformowani drogą elektroniczną

Koszty szkolenia

Szkolenie odbędzie się 23 czerwca 2025 r., w godz. 09:00–14:00 w formule online. Zapisując się na szkolenie otrzymasz:

  • szkolenie online na żywo (5 godz.)
  • materiały szkoleniowe (prezentacja, tekst ustawy,
  • rozporządzenia, arkusz diagnostyczny)
  • zaświadczenie o uczestnictwie (elektroniczne)
  • możliwość zadawania pytań także po szkoleniu (przez okres 30 dni)

Cena podstawowa szkolenia: 420,00 zł* (zwolnienie z VAT).

*Koszt uczestnictwa każdej kolejnej osoby z tej samej organizacji zostanie pomniejszony o 100 zł.

Zgłoszenie uczestnictwa

Zgłoszenia na szkolenie “System ostrzegania i alarmowania ludności o zagrożeniach” dokonasz przesyłając wypełnioną i podpisaną kartę zgłoszenia którą pobierzesz tutaj (zgłoszenia do 22 czerwca włącznie).

Powiadom mnie o nowym terminie tego szkolenia

Zapraszamy na szkolenie online “Zadania obronne jednostek samorządu terytorialnego”, które odbędzie się 4 czerwca 2025 r., w godz. 09:00–13:00 w formule online (zgłoszenia do 3 czerwca włącznie).

Szkolenie poświęcone tematyce systemu bezpieczeństwa narodowego oraz roli jednostek samorządu terytorialnego w jego ramach jest dedykowane osobom zainteresowanym zagadnieniami obronności państwa oraz sprawami związanymi z bezpieczeństwem narodowym.

Podczas szkolenia omówione zostaną kluczowe elementy tworzące system bezpieczeństwa narodowego, w tym również rola, jaką pełnią jednostki samorządu terytorialnego w tym obszarze. Uczestnicy będą mieli okazję dowiedzieć się, jakie przepisy prawa regulują najważniejsze kwestie dotyczące bezpieczeństwa narodowego i obronności państwa oraz jakie zadania i obowiązki w zakresie spraw obronnych wykonują organy władzy publicznej.

Ponadto podczas szkolenia omówione zostaną również zadania i obowiązki w zakresie spraw obronnych, które przypisane są jednostkom samorządu terytorialnego. Przyjrzymy się charakterystyce 24 obszarów działania, w tym ich podstawom prawnym, zakresowi odpowiedzialności oraz zasadom wykonywania zadań obronnych. Nie zabraknie również omówienia kwestii finansowania zadań obronnych przez jednostki samorządu terytorialnego oraz kontroli prowadzonych przez odpowiednie podmioty.

Po ukończeniu szkolenia uczestnicy będą posiadać wiedzę na temat struktury systemu bezpieczeństwa narodowego, a także będą świadomi roli i obowiązków jednostek samorządu terytorialnego w zakresie obronności państwa.

Chętnie przeprowadzimy również zamknięte szkolenie w terminie i według programu dostosowanego do potrzeb Twojej organizacji. Napisz do nas na kontakt [małpa] instin.pl i poinformuj czego potrzebujesz!

Dlaczego warto wziąć udział w naszym szkoleniu?

Nasze szkolenia wyróżniają następujące cechy:

  • bardzo skomplikowane zagadnienia potrafimy przedstawić w prostej i zrozumiałej formie;
  • pokazujemy powiązania pomiędzy zadaniami regulowanymi różnymi przepisami prawa;
  • przekazujemy tylko sprawdzoną i użyteczną wiedzę, skupiamy się na faktach, a nie opiniach;
  • podpowiadamy praktyczne sposoby wywiązywania się z ustawowych obowiązków;
  • dbamy o przyjazną atmosferę podczas szkoleń oraz poczucie bezpieczeństwa uczestników;
  • większość uczestników naszych szkoleń to nasi stali klienci.

Dla kogo to szkolenie?

Szkolenie skierowane jest do przedstawicieli następujących podmiotów:

  • pracownicy ds. obronnych;
  • pracownicy ds. zarządzania kryzysowego;
  • kierownicy komórek ds. obronnych;
  • kierownicy komórek ds. zarządzania kryzysowego;
  • pracownicy centrów zarządzania kryzysowego;
  • pracownicy samorządowych jednostek organizacyjnych;
  • przedstawiciele spółek komunalnych i przedsiębiorstw;
  • pełnomocnicy ds. ochrony informacji niejawnych;
  • wójtowie (burmistrzowie, prezydenci miast);
  • radni gmin;
  • starostowie;
  • radni powiatów;
  • przedstawiciele służb, straży i inspekcji;
  • osoby zainteresowane sprawami obronnymi.

Program szkolenia

W trakcie szkolenia zostaną udzielone odpowiedzi na następujące pytania dotyczące zadań obronny realizowanych przez jednostki samorządu terytorialnego (gminę, powiat, województwo):

  • Jakie elementy tworzą system bezpieczeństwa narodowego i jaka jest w nim rola jednostek samorządu terytorialnego?
  • Jakie przepisy prawa regulują najważniejsze sprawy bezpieczeństwa narodowego i obronności państwa?
  • Jakie zadania i obowiązki w zakresie spraw obronnych wykonują organy władzy publicznej?
  • Jakie zadania i obowiązki w zakresie spraw obronnych wykonują jednostki samorządu terytorialnego – omówienie aż 24 obszarów
    • podstawy prawne;
    • zadania i obowiązki;
    • zakres odpowiedzialności.
  • Jakie zasady wykonywania zadań obronnych obowiązują jednostki samorządu terytorialnego?
  • Jak finansowane jest wykonywanie zadań obronnych przez jednostki samorządu terytorialnego?
  • Jakie podmioty i w jakiej formie prowadzą kontrole wykonywania zadań obronnych przez jednostki samorządu terytorialnego?

A już teraz dowiedz się “Jak prowadzimy szkolenia online dotyczące bezpieczeństwa?“.

Prowadzący szkolenie

Sergiusz Parszowski – szkoleniowiec, audytor i doradca do spraw zarządzania kryzysowego, ciągłości działania, ochrony ludności i obrony cywilnej, przygotowań obronnych. Lider zespołu eksperckiego Instin.pl oraz Prezes Zarządu think tanku “Obserwatorium Bezpieczeństwa”.

Jest współautorem ekspertyzy “Modelowy system ochrony ludności w samorządzie – rekomendacje i zalecenia” przygotowanej na zlecenie administracji rządowej w czasie przygotowywania ustawy o ochronie ludności i obrony cywilnej. Od piętnastu lat przygotowuje oceny zagrożeń i analizy ryzyka, opracowuje plany, procedury i instrukcje postępowanie, prowadzi testy i ćwiczenia w obszarze bezpieczeństwa i zarządzania kryzysowego. Wieloletni współpracownik polskich samorządów oraz instytucji administracji rządowej. Były dyrektor Centrum Bezpieczeństwa Miasta Kielce.

Biegły sądowy w specjalizacjach: bezpieczeństwo imprez masowych, zabezpieczenie mienia i osób, zarządzanie kryzysowe i ochrona ludności. Członek komitetu technicznego ds. bezpieczeństwa powszechnego i ochrony ludności działającego przy Polskim Komitecie Organizacyjnym. Członek sieci Europejskiego Stowarzyszenia Numeru Alarmowego 112. Wiceprzewodniczący Komisji Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego Związku Miast Polskich.

Jest autorem wielu artykułów związanych z zarządzaniem kryzysowym i ochroną ludności w czasopismach branżowych, m.in.: „Ochrona i Bezpieczeństwo”, „AS Polska”, Kwartalnik „Terroryzm”.

Regulamin szkolenia

  • szkolenie odbywa się w formule online przy wykorzystaniu platformy zapewnionej przez organizatora
  • w szkoleniu mogą brać udział tylko osoby, które zostały zgłoszone przez daną organizację (w przypadku udziału niezgłoszonych osób, zostanie za nie wystawiona faktura z podstawową ceną)
  • uczestnicy mają obowiązek logować się do platformy szkoleniowej wyłącznie przy podaniu adresu mejlowego podanego w zgłoszeniu
  • płatność odbywa się na podstawie faktury wystawionej w dniu szkolenia (termin płatności – 14 dni)
  • rezygnacji ze szkolenia można dokonać najpóźniej na 1 dzień roboczy przed szkoleniem
  • brak obecności na szkoleniu bez wcześniejszej rezygnacji skutkuje obowiązkiem zapłaty
  • faktury, zaświadczenia, materiały szkoleniowe zostaną przesłane drogą elektroniczną
  • w przypadku nieotrzymania linku do szkolenia (na 1 dzień przed) prosimy o kontakt telefoniczny
  • w przypadku zachowania sprzecznego z zasadami kultury osobistej lub przepisami prawa uczestnik może zostać usunięty ze szkolenia z utrzymanym obowiązkiem zapłaty
  • w przypadku odwołania szkolenia zostaniecie Państwo poinformowani drogą elektroniczną

Koszty szkolenia

Szkolenie odbędzie się 4 czerwca 2025 r., w godz. 09:00 – 13:00 w formule online. Zapisując się na szkolenie otrzymasz:

  • szkolenie online na żywo (4 godz.)
    materiały szkoleniowe (prezentacja, tekst ustawy, rozporządzenia, dodatkowe materiały)
  • zaświadczenie o uczestnictwie (elektroniczne)
    możliwość zadawania pytań także po szkoleniu (przez okres 30 dni)

Cena podstawowa szkolenia: 420,00 zł* (zwolnienie z VAT).

*Koszt uczestnictwa każdej kolejnej osoby z tej samej organizacji zostanie pomniejszony o 100 zł.

Zgłoszenie uczestnictwa

Zgłoszenia na szkolenie “Zadania obronne jednostek samorządu terytorialnego” dokonasz przesyłając wypełnioną i podpisaną kartę zgłoszenia którą pobierzesz tutaj (zgłoszenia do 3 czerwca włącznie).

Powiadom mnie o nowym terminie tego szkolenia

Zapraszamy na szkolenie online “Organizacja i realizacja stałych dyżurów w samorządzie lokalnym”, które odbędzie się 10 czerwca 2025 r., w godz. 09:00 – 14:00 w formule online (zgłoszenia do 9 czerwca włącznie).

Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z zasadami organizacji i funkcjonowania systemu stałych dyżurów oraz przepisami prawa regulującymi tę kwestię. Program szkolenia obejmuje zagadnienia dotyczące organizacji systemu stałych dyżurów, miejsca pracy stałego dyżuru, obsady stałego dyżuru oraz dokumentacji stałego dyżuru.

Podczas szkolenia zostaną omówione m.in.: definicja systemu stałych dyżurów, zadania realizowane w ramach systemu stałych dyżurów, przepisy prawa regulujące organizację i funkcjonowanie systemu stałych dyżurów, odpowiedzialność podmiotów za system stałych dyżurów oraz procedury uruchamiania stałych dyżurów.

Kolejny temat szkolenia dotyczyć będzie wymagań dotyczących miejsca pracy stałego dyżuru, w tym odpowiedniego wyposażenia, zabezpieczeń oraz warunków pracy. Następnie uczestnicy szkolenia dowiedzą się o składzie osobowym obsady stałego dyżuru, ich zadaniach, obowiązkach, uprawnieniach oraz rekomendowanym systemie i czasie pracy.

Ponadto podczas szkolenia omówiona zostanie dokumentacja stałego dyżuru, w tym dokumenty opracowywane na potrzeby organizacji i funkcjonowania stałego dyżuru, sposoby sporządzania dokumentów, ochrona dokumentacji oraz dodatkowe dokumenty udostępniane obsadzie stałego dyżuru.

Chętnie przeprowadzimy również zamknięte szkolenie w terminie i według programu dostosowanego do potrzeb Twojej organizacji. Napisz do nas na kontakt [małpa] instin.pl i poinformuj czego potrzebujesz!

Dlaczego warto wziąć udział w naszym szkoleniu?

Nasze szkolenia wyróżniają następujące cechy:

  • bardzo skomplikowane zagadnienia potrafimy przedstawić w prostej i zrozumiałej formie;
  • pokazujemy powiązania pomiędzy zadaniami regulowanymi różnymi przepisami prawa;
  • przekazujemy tylko sprawdzoną i użyteczną wiedzę, skupiamy się na faktach, a nie opiniach;
  • podpowiadamy praktyczne sposoby wywiązywania się z ustawowych obowiązków;
  • dbamy o przyjazną atmosferę podczas szkoleń oraz poczucie bezpieczeństwa uczestników;
  • większość uczestników naszych szkoleń to nasi stali klienci.

Dla kogo to szkolenie?

Szkolenie skierowane jest do przedstawicieli następujących podmiotów:

  • pracownicy ds. obronnych;
  • pracownicy ds. zarządzania kryzysowego;
  • kierownicy komórek ds. obronnych;
  • kierownicy komórek ds. zarządzania kryzysowego;
  • pracownicy centrów zarządzania kryzysowego;
  • pracownicy samorządowych jednostek organizacyjnych;
  • przedstawiciele spółek komunalnych i przedsiębiorstw;
  • pełnomocnicy ds. ochrony informacji niejawnych;
  • przedstawiciele służb, straży i inspekcji;
  • przedstawiciele przedsiębiorstw;
  • osoby zainteresowane sprawami obronnymi.

Program szkolenia

W trakcie szkolenia zostaną udzielone odpowiedzi na następujące pytania dotyczące organizacji i realizacji systemu stałych dyżurów w jednostkach samorządu terytorialnego:

  1. Organizacja systemu stałych dyżurów:
    • Czym jest system stałych dyżurów i jakie zadania realizuje się w ramach systemu stałych dyżurów?
    • Jakie przepisy prawa regulują organizację i funkcjonowanie systemu stałych dyżurów?
    • Jakie podmioty i w jakim zakresie odpowiadają za organizację i funkcjonowanie systemu stałych dyżurów?
    • W jakich przypadkach, na podstawie czyjej decyzji i w jaki sposób uruchamia się stałe dyżury?
  2. Miejsce pracy stałego dyżuru:
    • Jakie wymagania powinny spełniać pomieszczenia wyznaczone na potrzeby stałego dyżuru?
    • Jakie zabezpieczenia należy zastosować do ochrony pomieszczenia stałego dyżuru?
    • Jakie warunki pracy i wyposażenie należy zapewnić w pomieszczeniu stałego dyżuru?
    • Jakie wymagania w zakresie ciągłości działania stawia się pomieszczeniom stałego dyżuru?
  3. Obsada stałego dyżuru:
    • Jaki powinien być skład osobowy obsady stałego dyżuru i ile powinien liczyć osób?
    • Jakie wymagania powinny spełniać osoby wchodzące w skład obsady stałego dyżuru?
    • Jak pod względem formalnym wyznaczyć osoby do pracy na stanowisku stałego dyżuru?
    • Jaki jest rekomendowany system i czas pracy osób wchodzących w skład obsady stałego dyżuru?
    • Jakie zadania i obowiązki wykonują osoby wchodzące w skład obsady stałego dyżuru?
    • Jakie uprawnienia powinny posiadać osoby wchodzące w skład obsady stałego dyżuru?
    • Jakie szkolenia i treningi powinny przechodzić osoby wchodzące w skład obsady stałego dyżuru?
  4. Dokumentacja stałego dyżuru:
    1. Jakie dokumenty opracowuje się na potrzeby organizacji i funkcjonowania stałego dyżuru?
    2. Jak sporządzić poszczególne elementy dokumentacji stałego dyżuru? (Szablony dokumentów).
    3. Jakiej ochronie powinna podlegać dokumentacja stałego dyżuru i jakie należy zastosować w tym celu środki bezpieczeństwa?
    4. Jakie jeszcze dodatkowe dokumenty powinno się udostępnić obsadzie stałego dyżuru?

A już teraz dowiedz się “Jak prowadzimy szkolenia online dotyczące bezpieczeństwa?“.

Prowadzący szkolenie

Sergiusz Parszowski – szkoleniowiec, audytor i doradca do spraw zarządzania kryzysowego, ciągłości działania, ochrony ludności i obrony cywilnej, przygotowań obronnych. Lider zespołu eksperckiego Instin.pl oraz Prezes Zarządu think tanku “Obserwatorium Bezpieczeństwa”.

Jest współautorem ekspertyzy “Modelowy system ochrony ludności w samorządzie – rekomendacje i zalecenia” przygotowanej na zlecenie administracji rządowej w czasie przygotowywania ustawy o ochronie ludności i obrony cywilnej. Od piętnastu lat przygotowuje oceny zagrożeń i analizy ryzyka, opracowuje plany, procedury i instrukcje postępowanie, prowadzi testy i ćwiczenia w obszarze bezpieczeństwa i zarządzania kryzysowego. Wieloletni współpracownik polskich samorządów oraz instytucji administracji rządowej. Były dyrektor Centrum Bezpieczeństwa Miasta Kielce.

Biegły sądowy w specjalizacjach: bezpieczeństwo imprez masowych, zabezpieczenie mienia i osób, zarządzanie kryzysowe i ochrona ludności. Członek komitetu technicznego ds. bezpieczeństwa powszechnego i ochrony ludności działającego przy Polskim Komitecie Organizacyjnym. Członek sieci Europejskiego Stowarzyszenia Numeru Alarmowego 112. Wiceprzewodniczący Komisji Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego Związku Miast Polskich.

Jest autorem wielu artykułów związanych z zarządzaniem kryzysowym i ochroną ludności w czasopismach branżowych, m.in.: „Ochrona i Bezpieczeństwo”, „AS Polska”, Kwartalnik „Terroryzm”.

Regulamin szkolenia

  • szkolenie odbywa się w formule online przy wykorzystaniu platformy zapewnionej przez organizatora
  • w szkoleniu mogą brać udział tylko osoby, które zostały zgłoszone przez daną organizację (w
  • przypadku udziału niezgłoszonych osób, zostanie za nie wystawiona faktura z podstawową ceną)
  • uczestnicy mają obowiązek logować się do platformy szkoleniowej wyłącznie przy podaniu adresu mejlowego podanego w zgłoszeniu
  • płatność odbywa się na podstawie faktury wystawionej w dniu szkolenia (termin płatności – 14 dni)
  • rezygnacji ze szkolenia można dokonać najpóźniej na 1 dzień roboczy przed szkoleniem
  • brak obecności na szkoleniu bez wcześniejszej rezygnacji skutkuje obowiązkiem zapłaty
  • faktury, zaświadczenia, materiały szkoleniowe zostaną przesłane drogą elektroniczną
  • w przypadku nieotrzymania linku do szkolenia (na 1 dzień przed) prosimy o kontakt telefoniczny
  • w przypadku zachowania sprzecznego z zasadami kultury osobistej lub przepisami prawa uczestnik może zostać usunięty ze szkolenia z utrzymanym obowiązkiem zapłaty
  • w przypadku odwołania szkolenia zostaniecie Państwo poinformowani drogą elektroniczną

Koszty szkolenia

Szkolenie odbędzie się 10 czerwca 2025 r., w godz. 09:00 – 14:00 w formule online. Zapisując się na szkolenie otrzymasz:

  • szkolenie online na żywo (5 godz.)
  • materiały szkoleniowe (prezentacja, tekst ustawy, rozporządzenia, przykładowe dokumenty)
  • zaświadczenie o uczestnictwie (elektroniczne)
  • możliwość zadawania pytań także po szkoleniu (przez okres 30 dni)

Cena podstawowa szkolenia: 420,00 zł* (zwolnienie z VAT).

*Koszt uczestnictwa każdej kolejnej osoby z tej samej organizacji zostanie pomniejszony o 100 zł.

Zgłoszenie uczestnictwa

Zgłoszenia na szkolenie “Organizacja i realizacja stałych dyżurów w samorządzie lokalnym” dokonasz przesyłając wypełnioną i podpisaną kartę zgłoszenia którą pobierzesz tutaj (zgłoszenia do 9 czerwca włącznie).

Powiadom mnie o nowym terminie tego szkolenia

Zapraszamy na szkolenie otwarte zatytułowane “Organizacja i bezpieczeństwo imprez masowych”, które odbędzie się 9 kwietnia 2025 r., w godz. 09:00 – 14:00 w formule online (zgłoszenia do 8 kwietnia włącznie).

Chętnie przeprowadzimy również zamknięte szkolenie w terminie i według programu dostosowanego do potrzeb Twojej organizacji. Napisz do nas na kontakt [małpa] instin.pl i poinformuj czego potrzebujesz!

Dlaczego warto wziąć udział w naszym szkoleniu?

Nasze szkolenia wyróżniają następujące cechy:

  • bardzo skomplikowane zagadnienia potrafimy przedstawić w prostej i zrozumiałej formie;
  • pokazujemy powiązania pomiędzy zadaniami regulowanymi różnymi przepisami prawa;
  • przekazujemy tylko sprawdzoną i użyteczną wiedzę, skupiamy się na faktach, a nie opiniach;
  • podpowiadamy praktyczne sposoby wywiązywania się z ustawowych obowiązków;
  • dbamy o przyjazną atmosferę podczas szkoleń oraz poczucie bezpieczeństwa uczestników;
  • większość uczestników naszych szkoleń to nasi stali klienci.

Dla kogo to szkolenie?

Szkolenie skierowane jest w szczególności do przedstawicieli następujących podmiotów:

  • organizatorzy imprez masowych;
  • pracownicy urzędów gmin i miast;
  • pracownicy ośrodków sportu i rekreacji;
  • pracownicy klubów sportowych;
  • pracownicy instytucji kultury;
  • pracownicy szkół i placówek oświatowych;
  • pracownicy agencji eventowych;
  • kierownicy ds. bezpieczeństwa;
  • członkowie służby porządkowej;
  • członkowie służby informacyjnej;
  • przedstawiciele organizacji pozarządowych;
  • strażacy państwowej straży pożarnej;
  • strażacy ochotniczych straży pożarnych;
  • strażnicy gminni (miejscy);
  • policjanci.

Zapraszamy wszystkich zainteresowanych na nasze szkolenie, które dostarczy kompleksowej wiedzy na temat organizacji imprez masowych i zapewni niezbędne informacje dotyczące prawnych regulacji oraz wymagań bezpieczeństwa.

Program szkolenia

W trakcie szkolenia zostaną udzielone odpowiedzi na następujące pytania dotyczące organizacji i bezpieczeństwa imprez masowych:

Część I. Prawne regulacje dotyczące imprez masowych

  • Jakie akty prawne regulują organizację imprez masowych?
  • Jakie wydarzenia są imprezami masowymi?
  • Jakie wydarzenia nie są imprezami masowymi?
  • Jakie podmioty mogą być organizatorami imprez masowych?
  • Jakie zabezpieczenie musi zapewnić organizator imprezy masowej?
  • Jakie zagrożenia mogą wystąpić podczas imprezy masowej?
  • Jaka odpowiedzialność spoczywa na organizatorze imprezy masowej?
  • Jaka odpowiedzialność spoczywa na instytucjach publicznych?

Część II. Wymagania bezpieczeństwa i obowiązki organizatora imprezy masowej

  1. Wymagania miejsca imprezy masowej:
    • W jakich miejscach można organizować imprezy masowe?
    • W jaki sposób miejsce imprezy masowej musi być wydzielone i oznaczone?
    • W jaki sposób określać maksymalną pojemność miejsca imprezy masowej?
  2. Regulamin obiektu i regulamin imprezy masowej:
    • Jakie elementy musi posiadać regulamin obiektu?
    • Jakie elementy musi posiadać regulamin imprezy masowej?
    • W jaki sposób udostępnić regulaminy uczestnikom imprezy masowej?
  3. Zabezpieczenie przeciwpożarowe:
    • Jakie wymagania w zakresie ochrony przeciwpożarowej musi spełnić organizator?
    • Jakie elementy musi zawierać instrukcja postępowania w przypadku powstania pożaru lub innego miejscowego zagrożenia w miejscu i w czasie imprezy masowej?
  4. Zaplecze higieniczno‒sanitarne:
    • Jakie udogodnienia higieniczno‒sanitarne i w jakiej ilości musi zapewnić organizator?
  5. Zaplecze gastronomiczne (napoje alkoholowe):
    1. Jakich obowiązków musi dopełnić organizator, by na imprezie masowej mogły być sprzedawane lub podawane napoje alkoholowe?
    2. Jakie podmioty i w oparciu o jakie zezwolenia mogą sprzedawać lub podawać napoje alkoholowe podczas imprez masowych?
  6. Zabezpieczenie medyczne:
    • Jakie elementy zabezpieczenia medycznego i w jakiej ilości musi zapewnić organizator w zależności od wielkości imprezy masowej?
    • Jakie wymagania musi spełnić personel medyczny i jakie musi posiadać wyposażenie?
  7. Kierownik ds. bezpieczeństwa oraz służby porządkowe i służby informacyjne:
    • Jakie uprawnienia i obowiązki mają członkowie służby porządkowej i służby informacyjnej?
    • Jakie wymagania kwalifikacyjne muszą spełniać: kierownik ds. bezpieczeństwa, członkowie służby porządkowej i służby informacyjnej?
    • Jaką ilość członków służby porządkowej i służby informacyjnej musi zapewnić organizator imprezy masowej?
    • Jakie wyposażenie i oznakowanie należy zapewnić członkom służby porządkowej i służby informacyjnej?
  8. Rejestrowanie obrazu i dźwięku (monitoring)
    • W jakich przypadkach rejestrowanie obrazu i dźwięku jest obligatoryjne, a w jakich fakultatywne
    • W jakich miejscach i w jaki sposób musi być prowadzona rejestracja obrazu i dźwięku w przypadkach, kiedy jest to obligatoryjne?
  9. Dodatkowe obowiązki występujące warunkowo.

Część III. Uzyskanie zezwolenia i przeprowadzenie imprezy masowej

  1. Jakie organy wydają zezwolenia na przeprowadzenie imprezy masowej?
  2. Jakie organy wydają opinie w sprawie organizowanej imprezy masowej?
  3. Jakie dokumenty należy przygotować, chcąc uzyskać zezwolenie na przeprowadzenie imprezy masowej?
  4. W jakim terminie należy złożyć wnioski o wydanie zezwolenia i wydanie opinii w sprawie imprezy masowej?
  5. W jakim terminie uzyskamy opinie i zezwolenie na przeprowadzenie imprezy masowej?
  6. Jakie warunki i wymagania bezpieczeństwa mogą być określone w decyzji administracyjnej?
  7. Jakie możliwości posiada organizator w przypadku uzyskania odmowy wydania zezwolenia na przeprowadzenie imprezy masowej?
  8. Jakie podmioty mogą kontrolować imprezę masową i jakie mają uprawnienia?
  9. Jakie konsekwencje mogą spotkać organizatora w przypadku stwierdzenia nieprawidłowości w organizacji i zabezpieczeniu imprezy masowej?

A już teraz dowiedz się “Jak prowadzimy szkolenia online dotyczące bezpieczeństwa?“.

Prowadzący szkolenie

Sergiusz Parszowski – szkoleniowiec, audytor i doradca do spraw bezpieczeństwa imprez masowych oraz pozostałych wydarzeń niekwalifikowanych jako imprez masowe. Kierownik ds. bezpieczeństwa, pracownik służby porządkowej i służby informacyjnej, inspektor ochrony przeciwpożarowej, ratownik kwalifikowanej pierwszej pomocy, kwalifikowany pracownik ochrony fizycznej, trener programu „STEWARDING – Najwyższa Jakość Organizacji Imprez”.

W przeszłości stały współpracownik operatora Stadionu Narodowego w Warszawie, gdzie uczestniczył w przygotowaniu i zabezpieczeniu organizowanych tam wydarzeń, zarządzał zespołami pracowników liczącymi kilkuset pracowników, kierował zespołem operatorów monitoringu wizyjnego i prowadził szkolenia służb organizatora, w ramach których wzięło udział przeszło tysiąc osób.

Jako pracownik samorządowy prowadził sprawy z zakresu wydawania zezwoleń i kontroli przebiegu imprez masowych. Kilkukrotnie powoływany przez Najwyższą Izbę Kontroli jako zewnętrzny specjalista na potrzeby przeprowadzenia kontroli organizacji wydarzeń o charakterze masowym. Biegły sądowy w specjalizacjach: bezpieczeństwo imprez masowych, zabezpieczenie mienia i osób, zarządzanie kryzysowe i ochrona ludności. Absolwent Akademii Sztuki Wojennej w Warszawie oraz Akademii Policyjnej w Szczytnie.

Jest autorem wielu artykułów w czasopismach branżowych oraz współautorem książki pt. „Imprezy masowe. Organizacja, bezpieczeństwo, dobre praktyki”.

Regulamin szkolenia

  • szkolenie odbywa się w formule online przy wykorzystaniu platformy zapewnionej przez organizatora
  • płatność odbywa się na podstawie faktury wystawionej w dniu szkolenia (termin płatności – 14 dni)
  • rezygnacji ze szkolenia można dokonać najpóźniej na 1 dzień roboczy przed szkoleniem
  • brak obecności na szkoleniu bez wcześniejszej rezygnacji skutkuje obowiązkiem zapłaty
  • faktury, zaświadczenia, materiały szkoleniowe zostaną przesłane drogą elektroniczną
  • w przypadku nieotrzymania linku do szkolenia (na 1 dzień przed) prosimy o kontakt telefoniczny
  • w przypadku zachowania sprzecznego z zasadami kultury osobistej lub przepisami prawa uczestnik może zostać usunięty ze szkolenia z utrzymanym obowiązkiem zapłaty
  • w przypadku odwołania szkolenia zostaniecie Państwo poinformowani drogą elektroniczną

Koszty szkolenia

Szkolenie odbędzie się 9 kwietnia 2025 r., w godz. 09:00 – 14:00 w formule online. Zapisując się na szkolenie otrzymasz:

  • szkolenie online na żywo (5 godz.)
  • materiały szkoleniowe (prezentacja, akty prawne, dodatkowe materiały)
  • zaświadczenie o uczestnictwie (elektroniczne)
    możliwość zadawania pytań także po szkoleniu (przez okres 30 dni)

Cena podstawowa szkolenia: 420,00 zł* (zwolnienie z VAT).

*Koszt uczestnictwa każdej kolejnej osoby z tej samej organizacji zostanie pomniejszony o 100 zł.

Zgłoszenie uczestnictwa

Zgłoszenia na szkolenie “Organizacja i bezpieczeństwo imprez masowych” dokonasz przesyłając wypełnioną i podpisaną kartę zgłoszenia którą pobierzesz tutaj (zgłoszenia do 8 kwietnia włącznie).

Powiadom mnie o nowym terminie tego szkolenia

Zapraszamy na szkolenie otwarte zatytułowane “Świadczenia rzeczowe na rzecz obrony w czasie pokoju”, które odbędzie się 16 kwietnia 2025 r., w godz. 09:00 – 13:00 w formule online (zgłoszenia do 15 kwietnia włącznie).

Chętnie przeprowadzimy również zamknięte szkolenie w terminie i według programu dostosowanego do potrzeb Twojej organizacji. Napisz do nas na kontakt [małpa] instin.pl i poinformuj czego potrzebujesz!

Dlaczego warto wziąć udział w naszym szkoleniu?

Nasze szkolenia wyróżniają następujące cechy:

  • bardzo skomplikowane zagadnienia potrafimy przedstawić w prostej i zrozumiałej formie;
  • pokazujemy powiązania pomiędzy zadaniami regulowanymi różnymi przepisami prawa;
  • przekazujemy tylko sprawdzoną i użyteczną wiedzę, skupiamy się na faktach, a nie opiniach;
  • podpowiadamy praktyczne sposoby wywiązywania się z ustawowych obowiązków;
  • dbamy o przyjazną atmosferę podczas szkoleń oraz poczucie bezpieczeństwa uczestników;
  • większość uczestników naszych szkoleń to nasi stali klienci.

Dla kogo to szkolenie?

Szkolenie skierowane jest w szczególności do przedstawicieli następujących podmiotów:

  • wójtów, burmistrzów, prezydentów miast
  • starostów
  • marszałków województw i wojewodów
    służb, straży i inspekcji
  • instytucji właściwych w sprawach bezpieczeństwa
  • instytucji właściwych w sprawach zarządzania kryzysowego
  • instytucji właściwych w sprawach obronnych
  • podmiotów realizujących zadania obronne
  • podmiotów podlegających militaryzacji
  • innych organów administracji publicznej

Szkolenie polecamy wszystkim pracownikom zajmującymi się sprawami obronnymi, ochrony ludności i zarządzania kryzysowego.

Program szkolenia

W trakcie szkolenia zostaną omówione następujące zagadnienia tematyczne:

  • Rodzaje i przeznaczenie świadczeń na rzecz obrony
    • świadczenia osobiste
    • świadczenia rzeczowe
    • świadczenia szczególne
  • Przepisy prawa regulujące problematykę świadczeń na rzecz obrony
    • przepisy rangi ustawowej
    • przepisy regulowane rozporządzeniami
  • Organy właściwe w sprawach świadczeń rzeczowych
    • organy uprawnione do wnioskowania w sprawie świadczeń rzeczowych
    • organy uprawnione do wydawania decyzji w sprawie świadczeń rzeczowych
  • Przedmioty podlegające i niepodlegające świadczeniom rzeczowym
    • przedmioty podlegające obowiązkowi świadczeń rzeczowych
    • przedmioty niepodlegające obowiązkowi świadczeń rzeczowych
  • Czas wykonywania świadczeń rzeczowych w czasie pokoju
    • maksymalna długość wykonywania poszczególnych świadczeń rzeczowych
    • sposób obliczania czasu wykonywania świadczeń rzeczowych
  • Decyzje administracyjne w sprawie świadczeń rzeczowych
    • decyzje o przeznaczeniu osoby do wykonania świadczenia osobistego
  • Postępowanie administracyjne w sprawie świadczeń rzeczowych
    • Wniosek o przeznaczenie do wykonania świadczeń rzeczowych
    • Wszczęcie postępowania administracyjnego w sprawie świadczeń rzeczowych
    • Zebranie materiału dowodowego niezbędnego do wydania decyzji
    • Wydanie decyzji administracyjnej w sprawie świadczenia rzeczowego
    • Zmiana decyzji administracyjnej w sprawie świadczenia rzeczowego
    • Uchylenie decyzji administracyjnej w sprawie świadczenia rzeczowego
    • Wygaśnięcie decyzji administracyjnej w sprawie świadczenia rzeczowego
    • Wezwanie do wykonania świadczenia rzeczowego
  • Dokumentacja świadczeń rzeczowych wymagana przez przepisy prawa
    • Plan świadczeń rzeczowych miasta lub gminy przewidzianych do wykonania w następnym roku kalendarzowym
    • Plan świadczeń rzeczowych przewidzianych do wykonania w razie ogłoszenia mobilizacji i w czasie wojny
    • Zestawienie świadczeń rzeczowych przewidzianych do realizacji na terenie miasta lub gminy
  • Prawa i obowiązki podmiotów podlegających świadczeniom rzeczowym
    • Obowiązki podmiotów zobowiązanych do świadczeń rzeczowych
    • Konsekwencje prawne nieprzestrzegania przepisów o świadczeniach rzeczowych
    • Zasady wypłacania ryczałtu za wykonanie świadczeń rzeczowych
    • Zasady zwrotu przedmiotów świadczeń rzeczowych
  • Wzory dokumentów
    • Wzór wniosku o przeznaczenie nieruchomości lub rzeczy ruchomych w ramach świadczeń rzeczowych
    • Wzór decyzji w sprawie przeznaczenia do wykonania świadczeń rzeczowych na rzecz obrony
    • Wzór wezwania do wykonania świadczenia rzeczowego na rzecz obrony
    • Wzór planu świadczeń rzeczowych miasta lub gminy na dany rok
    • Wzór planu świadczeń rzeczowych przewidzianych do realizacji na terenie miasta lub gminy w razie ogłoszenia mobilizacji i w czasie wojny
    • Wzór zestawienia świadczeń rzeczowych przewidzianych do realizacji na terenie miasta lub gminy
    • Wzór zaświadczenia o dostarczeniu lub udostępnieniu przedmiotu świadczenia rzeczowego na rzecz obrony
    • Wzór zaświadczenia o wykonaniu świadczenia rzeczowego na rzecz obrony
    • Wzór zawiadomienia o terminie zwrotu lub niemożliwości zwrotu przedmiotu świadczenia rzeczowego na rzecz obrony

A już teraz dowiedz się “Jak prowadzimy szkolenia online dotyczące bezpieczeństwa?“.

Prowadzący szkolenie

Sergiusz Parszowski – lider zespołu eksperckiego Instin.pl, prezes zarządu Obserwatorium Bezpieczeństwa:

  • konsultant w sprawach bezpieczeństwa i porządku publicznego, ochrony osób i mienia, bezpieczeństwa informacji, spraw obronnych, ochrony ludności oraz zarządzania kryzysowego
  • wieloletni pracownik struktur odpowiedzialnych za bezpieczeństwo narodowe, przygotowania obronne, ochronę ludności oraz zarządzanie kryzysowe
  • stały współpracownik jednostek samorządu terytorialnego, w tym powiatów ziemskich, miasta na prawach powiatu, gmin o statusie miasta oraz gmin wiejskich
  • biegły sądowy przy Sądzie Okręgowym we Wrocławiu w specjalizacjach: bezpieczeństwo imprez masowych, zabezpieczenie mienia i osób, zarządzanie kryzysowe i ochrona ludności
  • członek komitetu technicznego ds. bezpieczeństwa powszechnego i ochrony ludności działającego przy Polskim Komitecie Normalizacyjnym
  • wiceprzewodniczący Komisji Bezpieczeństwa i
  • Zarządzania Kryzysowego Związku Miast Polskich
  • autor kilkudziesięciu artykułów w czasopismach branżowych: „Ochrona i Bezpieczeństwo”, „Security&Alarm Systems”, „A&S Polska”, Kwartalnik „Terroryzm”
  • absolwent Akademii Sztuki Wojennej w Warszawie oraz Akademii Policyjnej w Szczytnie

Regulamin szkolenia

  • szkolenie odbywa się w formule online przy wykorzystaniu platformy zapewnionej przez organizatora
  • płatność odbywa się na podstawie faktury wystawionej w dniu szkolenia (termin płatności – 14 dni)
  • rezygnacji ze szkolenia można dokonać najpóźniej na 1 dzień roboczy przed szkoleniem
  • brak obecności na szkoleniu bez wcześniejszej rezygnacji skutkuje obowiązkiem zapłaty
  • faktury, zaświadczenia, materiały szkoleniowe zostaną przesłane drogą elektroniczną
  • w przypadku nieotrzymania linku do szkolenia (na 1 dzień przed) prosimy o kontakt telefoniczny
  • w przypadku zachowania sprzecznego z zasadami kultury osobistej lub przepisami prawa uczestnik może zostać usunięty ze szkolenia z utrzymanym obowiązkiem zapłaty
  • w przypadku odwołania szkolenia zostaniecie Państwo poinformowani drogą elektroniczną

Koszty szkolenia

Szkolenie odbędzie się 16 kwietnia 2025 r., w godz. 09:00 – 13:00 w formule online. Zapisując się na szkolenie otrzymasz:

  • szkolenie online na żywo (4 godz.)
  • materiały szkoleniowe (prezentacja, akty prawne, wzory dokumentów)
  • zaświadczenie o uczestnictwie (elektroniczne)
  • możliwość zadawania pytań także po szkoleniu (przez okres 30 dni)
  • Cena podstawowa szkolenia: 420,00 zł* (zwolnienie z VAT).

*Koszt uczestnictwa każdej kolejnej osoby z tej samej organizacji zostanie pomniejszony o 100 zł.

Zgłoszenie uczestnictwa

Zgłoszenia na szkolenie “Świadczenia rzeczowe na rzecz obrony w czasie pokoju” dokonasz przesyłając wypełnioną i podpisaną kartę zgłoszenia którą pobierzesz tutaj (zgłoszenia do 15 kwietnia włącznie).

Powiadom mnie o nowym terminie tego szkolenia

Zapraszamy na szkolenie otwarte zatytułowane “Świadczenia osobiste na rzecz obrony w czasie pokoju”, które odbędzie się 23 kwietnia 2025 r., w godz. 09:00 – 13:00 w formule online (zgłoszenia do 22 kwietnia włącznie).

Chętnie przeprowadzimy również zamknięte szkolenie w terminie i według programu dostosowanego do potrzeb Twojej organizacji. Napisz do nas na kontakt [małpa] instin.pl i poinformuj czego potrzebujesz!

Dlaczego warto wziąć udział w naszym szkoleniu?

Nasze szkolenia wyróżniają następujące cechy:

  • bardzo skomplikowane zagadnienia potrafimy przedstawić w prostej i zrozumiałej formie;
  • pokazujemy powiązania pomiędzy zadaniami regulowanymi różnymi przepisami prawa;
  • przekazujemy tylko sprawdzoną i użyteczną wiedzę, skupiamy się na faktach, a nie opiniach;
  • podpowiadamy praktyczne sposoby wywiązywania się z ustawowych obowiązków;
  • dbamy o przyjazną atmosferę podczas szkoleń oraz poczucie bezpieczeństwa uczestników;
  • większość uczestników naszych szkoleń to nasi stali klienci.

Dla kogo to szkolenie?

Szkolenie skierowane jest w szczególności do przedstawicieli następujących podmiotów:

  • wójtów, burmistrzów, prezydentów miast
  • starostów
  • marszałków województw i wojewodów
  • służb, straży i inspekcji
  • instytucji właściwych w sprawach bezpieczeństwa
  • instytucji właściwych w sprawach zarządzania kryzysowego
  • instytucji właściwych w sprawach obronnych
  • podmiotów realizujących zadania obronne
  • podmiotów podlegających militaryzacji
  • innych organów administracji publicznej

Szkolenie polecamy wszystkim pracownikom zajmującymi się sprawami obronnymi, ochrony ludności i zarządzania kryzysowego.

Program szkolenia

W trakcie szkolenia zostaną omówione następujące zagadnienia tematyczne:

  • Rodzaje i przeznaczenie świadczeń na rzecz obrony
    • świadczenia osobiste
    • świadczenia rzeczowe
    • świadczenia szczególne
  • Przepisy prawa regulujące problematykę świadczeń na rzecz obrony
    • przepisy rangi ustawowej
    • przepisy regulowane rozporządzeniami
  • Organy właściwe w sprawach świadczeń osobistych
    • organy uprawnione do wnioskowania w sprawie świadczeń osobistych
    • organy uprawnione do wydawania decyzji w sprawie świadczeń osobistych
  • Osoby podlegające i niepodlegające świadczeniom osobistym
    • osoby podlegające obowiązkowi świadczeń osobistych
    • osoby nie podlegające obowiązkowi świadczeń osobistych
  • Czas wykonywania świadczeń osobistych w czasie pokoju
    • maksymalna długość wykonywania poszczególnych świadczeń osobistych
    • sposób obliczania czasu wykonywania świadczeń osobistych
  • Decyzje administracyjne w sprawie świadczeń osobistych
    • decyzje o nałożeniu obowiązku wykonania świadczenia osobistego
    • decyzja o przeznaczeniu osoby do wykonania świadczenia osobistego
  • Postępowanie administracyjne w sprawie świadczeń osobistych
    • Wniosek o nałożenie lub przeznaczenie do wykonania świadczeń osobistych
    • Wszczęcie postępowania administracyjnego w sprawie świadczeń osobistych
    • Zebranie materiału dowodowego niezbędnego do wydania decyzji
    • Wydanie decyzji administracyjnej w sprawie świadczenia osobistego
    • Zmiana decyzji administracyjnej w sprawie świadczenia osobistego
      f. Uchylenie decyzji administracyjnej w sprawie świadczenia osobistego
    • Wygaśnięcie decyzji administracyjnej w sprawie świadczenia osobistego
    • Wezwanie do wykonania świadczenia osobistego
  • Dokumentacja świadczeń osobistych wymagana przez przepisy prawa
    • Plan świadczeń osobistych przewidzianych do wykonania w następnym roku kalendarzowym
    • Plan świadczeń osobistych przewidzianych do wykonania w razie ogłoszenia mobilizacji i w czasie wojny
    • Zestawienie nadanych świadczeń osobistych przewidzianych do realizacji na terenie gminy (miasta)
    • Plan wykorzystania świadczeń osobistych na rzecz danej jednostki organizacyjnej
  • Prawa i obowiązki osób podlegających świadczeniom osobistym
    • Obowiązki osób zobowiązanych do wykonania świadczenia osobistego
    • Konsekwencje prawne nieprzestrzegania przepisów o świadczeniach osobistych
    • Zasady wypłacania ryczałtu i należności pieniężnych za wykonanie świadczeń osobistych
    • Dokumenty składane w celu otrzymania ryczałtu lub należności pieniężnych za wykonanie świadczeń osobistych
  • Wzory dokumentów
    • Wzór wniosku o nałożenie obowiązku świadczeń osobistych na rzecz obrony
    • Wzór wniosku o przeznaczenie osób do wykonywania świadczeń osobistych
      c. Wzór wniosku o przeznaczenie osób do funkcji kuriera w ramach świadczeń osobistych
    • Wzór decyzji w sprawie nałożenia obowiązku świadczeń osobistych na rzecz obrony
    • Wzór decyzji w sprawie przeznaczenia do wykonania świadczeń osobistych na rzecz obrony
      f. Wzór wezwania do wykonania świadczenia osobistego na rzecz obrony
    • Wzór obwieszczenia wójta (burmistrza, prezydenta miasta) o wezwaniu osób do wykonania świadczeń osobistych na rzecz obrony
    • Wzór zaświadczenia o wykonaniu świadczenia osobistego na rzecz obrony

A już teraz dowiedz się “Jak prowadzimy szkolenia online dotyczące bezpieczeństwa?“.

Prowadzący szkolenie

Sergiusz Parszowski – lider zespołu eksperckiego Instin.pl, prezes zarządu Obserwatorium Bezpieczeństwa:

  • konsultant w sprawach bezpieczeństwa i porządku publicznego, ochrony osób i mienia, bezpieczeństwa informacji, spraw obronnych, ochrony ludności oraz zarządzania kryzysowego
  • wieloletni pracownik struktur odpowiedzialnych za bezpieczeństwo narodowe, przygotowania obronne, ochronę ludności oraz zarządzanie kryzysowe
  • stały współpracownik jednostek samorządu terytorialnego, w tym powiatów ziemskich, miasta na prawach powiatu, gmin o statusie miasta oraz gmin wiejskich
  • biegły sądowy przy Sądzie Okręgowym we Wrocławiu w specjalizacjach: bezpieczeństwo imprez masowych, zabezpieczenie mienia i osób, zarządzanie kryzysowe i ochrona ludności
  • członek komitetu technicznego ds. bezpieczeństwa powszechnego i ochrony ludności działającego przy Polskim Komitecie Normalizacyjnym
  • wiceprzewodniczący Komisji Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego Związku Miast Polskich
  • autor kilkudziesięciu artykułów w czasopismach branżowych: „Ochrona i Bezpieczeństwo”, „Security&Alarm Systems”, „A&S Polska”, Kwartalnik „Terroryzm”
  • absolwent Akademii Sztuki Wojennej w Warszawie oraz Akademii Policyjnej w Szczytnie

Regulamin szkolenia

  • szkolenie odbywa się w formule online przy wykorzystaniu platformy zapewnionej przez organizatora
  • płatność odbywa się na podstawie faktury wystawionej w dniu szkolenia (termin płatności – 14 dni)
  • rezygnacji ze szkolenia można dokonać najpóźniej na 1 dzień roboczy przed szkoleniem
  • brak obecności na szkoleniu bez wcześniejszej rezygnacji skutkuje obowiązkiem zapłaty
  • faktury, zaświadczenia, materiały szkoleniowe zostaną przesłane drogą elektroniczną
  • w przypadku nieotrzymania linku do szkolenia (na 1 dzień przed) prosimy o kontakt telefoniczny
  • w przypadku zachowania sprzecznego z zasadami kultury osobistej lub przepisami prawa uczestnik może zostać usunięty ze szkolenia z utrzymanym obowiązkiem zapłaty
  • w przypadku odwołania szkolenia zostaniecie Państwo poinformowani drogą elektroniczną

Koszty szkolenia

Szkolenie odbędzie się 23 kwietnia 2025 r., w godz. 09:00 – 13:00 w formule online. Zapisując się na szkolenie otrzymasz:

  • szkolenie online na żywo (4 godz.)
  • materiały szkoleniowe (prezentacja, akty prawne, wzory dokumentów)
  • zaświadczenie o uczestnictwie (elektroniczne)
  • możliwość zadawania pytań także po szkoleniu (przez okres 30 dni)

Cena podstawowa szkolenia: 420,00 zł* (zwolnienie z VAT).

*Koszt uczestnictwa każdej kolejnej osoby z tej samej organizacji zostanie pomniejszony o 100 zł.

Zgłoszenie uczestnictwa

Zgłoszenia na szkolenie “Świadczenia osobiste na rzecz obrony w czasie pokoju” dokonasz przesyłając wypełnioną i podpisaną kartę zgłoszenia którą pobierzesz tutaj (zgłoszenia do 22 kwietnia włącznie).

Powiadom mnie o nowym terminie tego szkolenia

Zapraszamy na szkolenie online “Zastępcze Miejsca Szpitalne – planowanie, przygotowywanie, funkcjonowanie”, które odbędzie się 4 kwietnia 2025 r., w godz. 09:00 – 14:00 w formule online (zgłoszenia do 3 kwietnia włącznie).

W całym kraju trwają aktualnie prace nad opracowanie nowych Planów organizacji i funkcjonowania Zastępczych Miejsc Szpitalnych. Wejście w życie ustawy o obronie Ojczyzny, a wraz z nią nowego rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 27 października 2023 r. w sprawie przygotowania i wykorzystania podmiotów leczniczych na potrzeby obronne państwa (znowelizowanego we wrześniu 2024) spowodowało konieczność przygotowania zastępczych miejsc szpitalnych według nowych przepisów i nowych wytycznych.

Chętnie przeprowadzimy również zamknięte szkolenie w terminie i według programu dostosowanego do potrzeb Twojej organizacji. Napisz do nas na kontakt [małpa] instin.pl i poinformuj czego potrzebujesz!

Dlaczego warto wziąć udział w naszym szkoleniu?

Nasze szkolenia wyróżniają następujące cechy:

  • bardzo skomplikowane zagadnienia potrafimy przedstawić w prostej i zrozumiałej formie;
  • pokazujemy powiązania pomiędzy zadaniami regulowanymi różnymi przepisami prawa;
  • przekazujemy tylko sprawdzoną i użyteczną wiedzę, skupiamy się na faktach, a nie opiniach;
  • podpowiadamy praktyczne sposoby wywiązywania się z ustawowych obowiązków;
  • dbamy o przyjazną atmosferę podczas szkoleń oraz poczucie bezpieczeństwa uczestników;
    większość uczestników naszych szkoleń to nasi stali klienci.

Dla kogo to szkolenie?

Szkolenie skierowane jest do przedstawicieli następujących podmiotów:

  • wójtów, burmistrzów, prezydentów miast
    starostów
  • instytucji właściwych w sprawach bezpieczeństwa
  • instytucji właściwych w sprawach zarządzania kryzysowego
  • instytucji właściwych w sprawach ochrony ludności
  • innych organów administracji publicznej
    podmiotów leczniczych
  • administratorów budynków

Program szkolenia

W trakcie szkolenia zostaną udzielone odpowiedzi na następujące pytania dotyczące planowania, przygotowania i funkcjonowania Zastępczych Miejsc Szpitalnych.

  • Jak zorganizowany jest system Zastępczych Miejsc Szpitalnych w Polsce?
    • Jakie przepisy prawa regulują przygotowanie i funkcjonowanie Zastępczych Miejsc Szpitalnych?
    • Jakie jest przeznaczenie i w jakich przypadkach mogą być uruchamiane Zastępcze Miejsca Szpitalne?
    • Jakie podmioty i w jakim zakresie uczestniczą w tworzeniu i obsłudze Zastępczych Miejsc Szpitalnych?
    • Jaka powinna być struktura i organizacja zespołu Zastępczych Miejsc Szpitalnych?
    • Jakie zadania realizują poszczególne osoby funkcyjne w Zastępczych Miejscach Szpitalnych?
  • Jak wyznaczyć budynki i pomieszczenia na potrzeby Zastępczych Miejsc Szpitalnych?
    • Jakie cechy powinna mieć lokalizacja budynku przeznaczonego na Zastępcze Miejsca Szpitalne?
    • Jakie cechy powinien mieć budynek przeznaczony na Zastępcze Miejsca Szpitalne?
    • Jak prawnie zapewnić sobie możliwość wykorzystania budynku na potrzeby Zastępczego Miejsca Szpitalnego?
    • Jakie funkcje powinny pełnić poszczególne pomieszczenia w zespole Zastępczych Miejsc Szpitalnych?
    • Jak należy dostosować budynek i pomieszczenia do potrzeb Zastępczych Miejsc Szpitalnych?
    • Jak zapewnić zapasowe źródła energii elektrycznej, zaopatrzenie w wodę, dostawy ciepła oraz pozostałe media?
    • Jak zorganizować system łączności podstawowej i zapasowej w Zastępczych Miejscach Szpitalnych?
    • Jak zabezpieczyć niezbędne wyposażenie i urządzenia na potrzeby Zastępczych Miejsc Szpitalnych?
    • Jakie wyposażenie i o jakich właściwościach powinno być zapewnione w Zastępczych Miejscach Szpitalnych?
    • Jakie produkty lecznicze i wyroby medyczne powinny być zapewnione w Zastępczych Miejscach Szpitalnych?
    • Z jakich źródeł i w jaki sposób pozyskać wyposażenie, produkty lecznicze i wyroby medyczne na potrzeby Zastępczych Miejsc Szpitalnych?
    • Jak pozyskać zasoby znajdujące się w magazynach innych jednostek samorządu terytorialnego?
    • Jak pozyskać zasoby znajdujące się w składnicach Rządowej Agencji Rezerw Strategicznych?
  • Jak zabezpieczyć niezbędne usługi na potrzeby Zastępczych Miejsc Szpitalnych?
    • Jak zorganizować i w jakiej formie żywienie dla Zastępczych Miejsc Szpitalnych?
    • Jak zorganizować usługi pralnicze oraz jak zabezpieczyć środki czystości i higieny osobistej?
    • Jak postępować z odpadami medycznymi wytwarzanymi w Zastępczych Miejscach Szpitalnych?
    • Jak zorganizować system przechowywania i postępowania ze zwłokami z Zastępczych Miejsc Szpitalnych?
    • Jak zorganizować ewakuację pacjentów, personelu, wyposażenia i sprzętu medycznego z Zastępczych Miejsc Szpitalnych?
  • Jak zabezpieczyć personel medyczny i pomocniczy na potrzeby Zastępczych Miejsc Szpitalnych?
    • Jakie organy nakładają zadania obronne na podmioty lecznicze w zakresie obsługi Zastępczych Miejsc Szpitalnych?
    • Jakiego rodzaju personel medyczny i w jakiej ilości jest niezbędny do zabezpieczenia Zastępczych Miejsc Szpitalnych?
    • Jak prawnie zapewnić sobie dostępność personelu medycznego na potrzeby Zastępczych Miejsc Szpitalnych?
    • Jak pozyskać informacje o wszystkich podmiotach leczniczych zlokalizowanych na terenie gminy (miasta)?
    • Jak pozyskać informacje o organizacjach pozarządowych i organizacji pożytku publicznego działających w obszarze pomocy społecznej, pomocy dla dzieci, ochrony i promocji zdrowia?
    • Jak współpracować ze społecznymi organizacjami ratowniczymi oraz wolontariuszami posiadającymi kwalifikacje w zakresie pierwszej pomocy?
    • Jakiego rodzaju personel pomocniczy i w jakiej ilości jest niezbędny do zabezpieczenia Zastępczych Miejsc Szpitalnych?
    • Jak prawnie zapewnić sobie dostępność personelu pomocniczego na potrzeby Zastępczych Miejsc Szpitalnych?
    • Jakie zastosowanie mają przepisy o świadczeniach osobistych na rzecz obrony, o wyłączeniu od obowiązku pełnienia czynnej służby wojskowej oraz o służbie w obronie cywilnej?
  • Jak opracować plan organizacji i funkcjonowania Zastępczych Miejsc Szpitalnych?
    • Jakie podmioty uczestniczą w opracowywaniu planu organizacji i funkcjonowania Zastępczych Miejsc Szpitalnych?
    • Jakie elementy zawiera plan organizacji i funkcjonowania Zastępczych Miejsc Szpitalnych?
    • Jakie elementy planu organizacji i funkcjonowania Zastępczych Miejsc Szpitalnych warto zawrzeć na mapie?
    • Jakie elementy planu organizacji i funkcjonowania zastępczych miejsc szpitalnych i w jakim terminie podlegają cyklicznej aktualizacji?
    • Jak postąpić z dotychczasowymi decyzjami wydanymi na potrzeby przygotowania Zastępczych Miejsc Szpitalnych?
    • Jak postąpić w przypadku wpłynięcia wniosku o udostępnienie dokumentacji Zastępczego Miejsca Szpitalnego w drodze dostępu do informacji publicznej?
  • Jak uruchamiane są Zastępcze Miejsca Szpitalne?
    • Jakie podmioty mogą podjąć decyzję o uruchomieniu Zastępczych Miejsc Szpitalnych?
    • Jakie sytuacje i zdarzenia są podstawą do uruchomienia Zastępczych Miejsc Szpitalnych?
    • Jakie raporty powinny być sporządzane po uruchomieniu Zastępczych Miejsc Szpitalnych?
    • Jak finansowane jest przygotowanie i funkcjonowanie Zastępczych Miejsc Szpitalnych?
    • A już teraz dowiedz się “Jak prowadzimy szkolenia online dotyczące bezpieczeństwa?“.

Prowadzący szkolenie

Sergiusz Parszowski – szkoleniowiec, audytor i doradca do spraw zarządzania kryzysowego, ciągłości działania, ochrony ludności i obrony cywilnej, przygotowań obronnych. Lider zespołu eksperckiego Instin.pl oraz Prezes Zarządu think tanku “Obserwatorium Bezpieczeństwa”.

Jest współautorem ekspertyzy “Modelowy system ochrony ludności w samorządzie – rekomendacje i zalecenia” przygotowanej na zlecenie administracji rządowej w czasie przygotowywania ustawy o ochronie ludności i obrony cywilnej. Od piętnastu lat przygotowuje oceny zagrożeń i analizy ryzyka, opracowuje plany, procedury i instrukcje postępowanie, prowadzi testy i ćwiczenia w obszarze bezpieczeństwa i zarządzania kryzysowego. Wieloletni współpracownik polskich samorządów oraz instytucji administracji rządowej. Aktualnie zajmuje także stanowisko dyrektora centrum bezpieczeństwa w jednym z miast wojewódzkich.

Biegły sądowy w specjalizacjach: bezpieczeństwo imprez masowych, zabezpieczenie mienia i osób, zarządzanie kryzysowe i ochrona ludności. Członek komitetu technicznego ds. bezpieczeństwa powszechnego i ochrony ludności działającego przy Polskim Komitecie Organizacyjnym. Członek sieci Europejskiego Stowarzyszenia Numeru Alarmowego 112. Wiceprzewodniczący Komisji Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego Związku Miast Polskich.

Jest autorem wielu artykułów związanych z zarządzaniem kryzysowym i ochroną ludności w czasopismach branżowych, m.in.: „Ochrona i Bezpieczeństwo”, „AS Polska”, Kwartalnik „Terroryzm”.

Regulamin szkolenia

  • szkolenie odbywa się w formule online przy wykorzystaniu platformy zapewnionej przez organizatora
  • płatność odbywa się na podstawie faktury wystawionej w dniu szkolenia (termin płatności – 14 dni)
  • rezygnacji ze szkolenia można dokonać najpóźniej na 1 dzień roboczy przed szkoleniem
  • brak obecności na szkoleniu bez wcześniejszej rezygnacji skutkuje obowiązkiem zapłaty
  • faktury, zaświadczenia, materiały szkoleniowe zostaną przesłane drogą elektroniczną
  • w przypadku nieotrzymania linku do szkolenia (na 1 dzień przed) prosimy o kontakt telefoniczny
  • w przypadku zachowania sprzecznego z zasadami kultury osobistej lub przepisami prawa uczestnik może zostać usunięty ze szkolenia z utrzymanym obowiązkiem zapłaty
  • w przypadku odwołania szkolenia zostaniecie Państwo poinformowani drogą elektroniczną

Koszty szkolenia

Szkolenie odbędzie się 4kwietnia 2025 r., w godz. 09:00 – 14:00 w formule online. Zapisując się na szkolenie otrzymasz:

  • szkolenie online na żywo (5 godz.)
    materiały szkoleniowe (prezentacja, tekst ustawy, rozporządzenia, inne)
  • zaświadczenie o uczestnictwie (elektroniczne)
    możliwość zadawania pytań także po szkoleniu (przez okres 30 dni)
  • Cena podstawowa szkolenia: 420,00 zł* (zwolnienie z VAT).

*Koszt uczestnictwa każdej kolejnej osoby z tej samej organizacji zostanie pomniejszony o 100 zł.

Zgłoszenie uczestnictwa

Zgłoszenia na szkolenie “Zastępcze Miejsca Szpitalne – planowanie, przygotowywanie, funkcjonowanie” dokonasz przesyłając wypełnioną i podpisaną kartę zgłoszenia którą pobierzesz tutaj (zgłoszenia do 3 kwietnia włącznie).

Powiadom mnie o nowym terminie tego szkolenia