Jak zorganizować imprezę masową?

Chcesz się dowiedzieć jak zorganizować imprezę masową zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa? Zapraszamy na nasze szkolenie otwarte „Organizacja i zabezpieczenie imprez masowych w praktyce”, podczas którego przedstawimy najważniejsze obowiązki organizatorów imprez masowych.

Program szkolenia

Część I. Charakterystyka imprezy masowych

  • Rodzaje i specyfika imprez masowych

  • Wyłączenia spod ustawy o bezpieczeństwie imprez masowych

  • Zagrożenia i wyzwania podczas imprez masowych

  • Wymagania przepisów prawa oraz regulacje sektorowe

  • Odpowiedzialność organizatora wydarzenia

Część II. Warunki i wymagania bezpieczeństwa

  • Wymagania architektoniczno-budowlane

  • Zabezpieczenie przeciwpożarowe

  • Zaplecze higieniczno-sanitarne

  • Zaplecze gastronomiczne (napoje alkoholowe)

  • Zabezpieczenie medyczne

  • Służby porządkowe i służby informacyjne

  • Rejestrowanie obrazu i dźwięku (monitoring)

  • Obsługa uczestników wydarzenia

Część III. Organizacja imprezy masowej

  • Wniosek o wydanie zezwolenia na imprezę masową

  • Wydawania opinii przez właściwe służby, straże, inspekcje

  • Decyzja w sprawie imprezy masowej

  • Kontrola przebiegu imprezy masowej

  • Przerwanie imprezy masowej

Szkolenie zostanie przeprowadzone 1 marca 2019 r. w Lublinie. Koszt uczestnictwa jednej osoby to 300 zł netto (Zwolnione z VAT w przypadku finansowania szkolenia przynajmniej w 70% ze środków publicznych).

Osoby zainteresowane prosimy o wiadomość na adres kontakt@instin.pl lub kontakt telefoniczny 737-393-280. Chętnie odpowiemy na wszystkie Państwa pytania.

Chcesz już dzisiaj wiedzieć więcej o odpowiedzialności organizatorów imprez masowych? Zapoznaj się z naszym artykułem Odpowiedzialność organizatorów imprez masowych.

Polecamy również naszą książkę „Imprezy masowe. Organizacja, bezpieczeństwo, dobre praktyki”.

______________
INSTIN – Tworzymy kulturę bezpieczeństwa
www.instin.pl, kontakt@instin.pl

Jak uzyskać zezwolenie na przeprowadzenie imprezy masowej?

Jest pytaniem zadawanym przez wszystkie osoby, którym po raz pierwszy przyszło wystąpić w roli organizatora imprezy masowej.

Na naszych szkoleniach szczegółowo wyjaśniamy jak „krok po kroku” przygotować wszystkie wymagane prawem dokumenty oraz jak przejść przez cały proces uzyskiwania zezwolenia na przeprowadzenie imprezy.

Często słyszeliśmy również od uczestników, że przydałaby się taka „ściągawka”, co, gdzie i kiedy należy wykonać. I właśnie taką ściągawkę „Jak uzyskać zezwolenie na przeprowadzenie imprezy masowej” zamieszczamy poniżej.

Jeżeli zainteresowała Cię powyższa grafika, to prawdopodobnie chciałbyś dowiedzieć się „Co powinna zawierać dokumentacja imprezy masowej?”.
Chcesz wiedzieć czym się jeszcze zajmujemy? Sprawdź naszą ofertę z zakresu bezpieczeństwa imprez masowych!

Instin.pl

Bezpieczeństwo na imprezach masowych – szkolenie.

Organizujesz event?! Ale jak zapewnić bezpieczeństwo uczestnikom imprezy masowej?

O czym jest to szkolenie?

Jesteś organizatorem lub planujesz zorganizować swoją pierwszą imprezę masową? Z pewnością w głowie rodzi Ci się wiele pytań. Chciałbyś przecież, by Twoje wydarzenie zakończyło się sukcesem organizacyjnym i nie zostało przerwane przez niepożądane zdarzenie. Jeżeli chciałbyś nabrać pewności siebie w organizacji imprez masowych koniecznie zapisz się na nasze szkolenie!

W czasie naszych warsztatów dowiesz się jakie obowiązki spoczywają na organizatorze imprezy masowej. Omówimy jak „krok po kroku” uzyskać zezwolenie na jej przeprowadzenie. Zaprezentujemy wiele studiów przypadków, dzięki czemu będziesz wiedzieć jak nie popełniać błędów, które prowadzą do tragicznych w skutkach wydarzeń. Na końcu podpowiemy kilka dobrych praktyk, które zapewnią zadowolenie uczestników i sprawią, że Twoje wydarzenie będzie wielkim sukcesem organizacyjnym.

Program szkolenia

Zagadnienia, które poruszymy będą oscylować wokół następujących tematów: rodzaje i specyfika imprez masowych, zagrożenia  i wyzwania, odpowiedzialność organizatora wydarzenia, wymagania przepisów prawa, regulacje sektorowe, zezwolenie i kontrola przebiegu imprezy, służby porządkowe i służby informacyjne, zabezpieczenie medyczne i przeciwpożarowe, polityka informacyjna, zaplecze higieniczno-sanitarne, obsługa gastronomiczna, udogodnienia dla osób z niepełnosprawnościami, udogodnienia dla rodziców z dziećmi, organizacja wolontariatu, współpraca z mediami, przeciwdziałanie marketingowi pasożytniczemu, przeciwdziałanie mowie nienawiści.

Dla kogo szkolenie?

Szkolenie dedykujemy wszystkim organizatorom koncertów i festiwali, zawodów sportowych oraz imprez motorowych, imprez rekreacyjnych, biegów, maratonów, pikników i festynów, pokazów i seansów, imprez targowych, konferencji i sympozjów. Wierzymy, że dzięki szkoleniu organizacja wydarzeń masowych nie będzie już dla Ciebie wielką tajemnicą!

Gdzie i kiedy?

Szkolenie „Bezpieczeństwo na imprezach masowych” odbędzie się 28 listopada 2018 r. w godz. 17:00 – 21:00 w Centrum Rozwoju Zawodowego „Krzywy Komin” we Wrocławiu, przy ul. Dubois 33-35A. Dzięki współpracy z CRZ „Krzywy Komin” koszt udziału w szkoleniu to tylko 120 zł! Wejdź już dzisiaj na stronę www.krzywykomin.pl i dokonaj rejestracji na nasze szkolenie!

Chcesz już dzisiaj wiedzieć więcej o odpowiedzialności organizatorów imprez masowych? Zapoznaj się z naszym artykułem Odpowiedzialność organizatorów imprez masowych.

Polecamy również naszą książkę „Imprezy masowe. Organizacja, bezpieczeństwo, dobre praktyki”.

______________
INSTIN – Tworzymy kulturę bezpieczeństwa
www.instin.pl, kontakt@instin.pl

Ochrona danych osobowych (RODO) w pracy pracowników ochrony

Firmy świadczące usługi ochrony osób i mienia należą do tych podmiotów, których działalność zakłada przetwarzanie dużych ilości danych osobowych, w tym danych osobowych szczególnych kategorii (danych wrażliwych).

„Ochrona danych osobowych (RODO) w pracy pracowników ochrony” to szkolenie, którego celem jest przygotowanie pracowników ochrony do wykonywania swoich obowiązków i uprawnień zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, jak również zgodnie ze standardami bezpieczeństwa informacji.

Program szkolenia uwzględnia sytuacje oraz zawiera odpowiedzi na pytania dotyczące sytuacji, które najczęściej pojawiają się w pracy pracownika ochrony.

Ochrona danych osobowych w świetle RODO

  • Co to są dane osobowe, a co nimi nie jest? Kiedy przetwarzanie danych osobowych jest legalne?
  • Kiedy pracownik ochrony przetwarza dane osobowe i w jakim zakresie czynność ta regulowana jest przez RODO?
  • Czy wszystkie dane osobowe i w każdej sytuacji podlegają ochronie? Jakich zasad należy przestrzegać przetwarzając dane osobowe?
  • Jakie prawa przysługują osobom, których dane osobowe przetwarzamy?
  • Gdzie i w jaki sposób przechowywać dane osobowe? Jak zabezpieczyć dokumentację papierową i elektroniczną?
  • Jakie są skuteczne sposoby niszczenia danych osobowych utrwalonych zarówno w postaci papierowej, jak również elektronicznej? Jak realizować prawo osoby do usunięcia danych osobowych?

RODO a praca pracownika ochrony

  • Czy obowiązek noszenia identyfikatora / legitymacji pracownika ochrony jest zgodny z przepisami o ochronie danych osobowych?
  • Czy nowe przepisy o ochronie danych osobowych uzasadniają używanie przez pracowników ochrony kominiarek lub podobnych zakryć twarzy?
  • Czy podczas realizacji swoich uprawnień mogę odmówić podania swoich danych osobowych powołując się na RODO?
  • Czy stosowanie systemu dozoru wizyjnego, w tym monitorowanie pomieszczenia ochrony,  jest zgodne z obowiązującymi przepisami prawa?
  • Jakich danych osobowych może zażądać ode mnie zatrudniająca mnie firma ochrony osób i mienia?

Najczęstsze sytuacje i problemy

  • Jak zgodnie z RODO przeprowadzić czynność legitymowania osób oraz stwierdzania uprawnień do przebywania w chronionym obiekcie?
  • O czym pracownik ochrony powinien pamiętać rejestrując wizyty gości, dostawców i serwisantów?
  • Jak powinien postąpić pracownik ochrony, gdy osoba odmawia mu podania swoich danych osobowych?
  • Czy niepodanie danych osobowych uzasadnia odmówienie osobie wejścia na teren chronionego obiektu?
  • Czy dopuszczalne jest podawanie imienia i nazwiska gościa w czasie korespondencji radiowej?
  • Czy zapisywanie numerów tablic rejestracyjnych jest zgodne z przepisami o ochronie danych osobowych?
  • Czy pracownik ochrony może udostępnić policjantowi nagrania z systemu dozoru wizyjnego? Co w przypadku żądania o udostępnienie książki gości lub innych podobnych dokumentów?
  • Czy pracownik ochrony może opublikować w internecie wizerunek osoby, która dokonała kradzieży sklepowej?
  • Jakie informacje mogę zapisać w notatce z przeprowadzonej interwencji oraz użycia środków przymusu bezpośredniego?
  • Jakie informacje mogę zapisać w dzienniku zmiany oraz pozostałej dokumentacji prowadzonej w pomieszczeniu ochrony?

Jeżeli w Państwa działalności pojawiają się inne problemy, prosimy napisać na kontakt@instin.pl, a dostosujemy program szkolenia do indywidualnych potrzeb!

Zainteresować może Ciebie również nasz artykuł poświęcony stosowaniu systemów dozoru wizyjnego w przestrzeni publicznej zgodnie z nowymi przepisami o ochronie danych osobowych „RODO a miejski monitoring wizyjny?”.

______________
INSTIN – Tworzymy kulturę bezpieczeństwa
www.instin.pl, kontakt@instin.pl

Co powinna zawierać dokumentacja imprezy masowej?

Za bezpieczeństwo w miejscu i w czasie imprezy masowej odpowiada jej organizator. Zgodnie z art. 5 ust. 1 ustawy z dnia 20 marca 2009 roku o bezpieczeństwie imprez masowych organizator odpowiada za:

  • zapewnienie bezpieczeństwa osobom uczestniczącym w imprezie;
  • ochronę porządku publicznego;
  • zabezpieczenie pod względem medycznym;
  • zapewnienia odpowiedniego stanu technicznego obiektów budowlanych wraz ze służącymi tym obiektom instalacjami i urządzeniami technicznymi, w szczególności przeciwpożarowymi i sanitarnymi.

W celu przeprowadzenia imprezy masowej organizator, nie później niż na 30 dni przed planowanym terminem jej rozpoczęcia, występuje do właściwego miejscowo wójta (burmistrza, prezydenta miasta) z wnioskiem o wydanie zezwolenia na przeprowadzenie imprezy masowej. Wspomniany wniosek stanowi w praktyce bardzo obszerną dokumentację, na podstawie której dokonywana jest ocena organizacji i na podstawie której wydawane jest, lub też nie, zezwolenie na przeprowadzenie imprezy masowej.

Wiemy, że sporządzenie przedmiotowej dokumentacji sprawia początkującym organizatorom wiele problemów, dlatego też poniżej prezentujemy listę wymaganych przepisami prawa elementów. Zgodnie z treścią ustawy z dnia 20 marca 2009 roku o bezpieczeństwie imprez masowych kompletna dokumentacja zawiera:
  • terminarz rozgrywek meczów piłki nożnej lub terminarz innych imprez masowych – w przypadku imprez masowych organizowanych cyklicznie;
  • program i regulamin imprezy masowej, wraz z informacją o sposobie udostępnienia go uczestnikom imprezy masowej;
  • regulamin obiektu (terenu), wraz z informacją o sposobie udostępnienia go uczestnikom imprezy masowej;
  • informację o liczbie miejsc dla osób na imprezie masowej, w tym również o liczbie miejsc stojących na meczu piłki nożnej;
  • harmonogram udostępnienia obiektu lub terenu uczestnikom imprezy masowej oraz harmonogram opuszczenia przez nich tego obiektu lub terenu;
  • informację o przewidywanych zagrożeniach bezpieczeństwa i porządku publicznego;
  • informację o liczbie, organizacji, oznakowaniu, wyposażeniu i sposobie rozmieszczenia służby porządkowej oraz służby informacyjnej;
  • informację o osobie wyznaczonej na kierownika do spraw bezpieczeństwa;
  • pisemną instrukcję określającą zadania służby porządkowej oraz służby informacyjnej;
  • warunki łączności pomiędzy podmiotami biorącymi udział w zabezpieczeniu imprezy masowej;
  • informację o zainstalowanych urządzeniach rejestrujących obraz i dźwięk;
  • informację o sposobie zapewnienia identyfikacji osób biorących udział w imprezie masowej – w przypadku meczu piłki nożnej lub imprezy masowej podwyższonego ryzyka;
  • informację o rozmieszczeniu miejsc i czasie, w których będą sprzedawane, podawane lub spożywane napoje alkoholowe;
  • graficzny plan obiektu (terenu), na którym ma być przeprowadzona impreza masowa, wraz z jego opisem, zawierający:
    a) oznaczenie dróg dojścia i rozchodzenia się osób uczestniczących w imprezie masowej, dróg ewakuacyjnych i dróg dojazdowych dla pojazdów służb ratowniczych i Policji,
    b) oznaczenie punktów pomocy medycznej, punktów czerpalnych wody do celów przeciwpożarowych oraz punktów informacyjnych,
    c) oznaczenie lokalizacji hydrantów przeciwpożarowych, zaworów, przyłączy wody, gazu i energii elektrycznej oraz innych elementów mających wpływ na bezpieczeństwo użytkowników obiektu lub terenu,
    d) informacje o rozmieszczeniu służb porządkowych oraz służb informacyjnych, rozmieszczeniu osób uczestniczących w imprezie masowej i ewentualnym rozdzieleniu ich według sektorów oraz o rozmieszczeniu punktów gastronomicznych i sanitariatów,
    e) oznaczenie sektorów, na których podczas meczu piłki nożnej zostaną udostępnione miejsca stojące – jeżeli organizator zamierza udostępnić uczestnikom miejsca stojące;
  • instrukcję postępowania w przypadku powstania pożaru lub innego miejscowego zagrożenia w miejscu i w czasie imprezy masowej;
  • opinie na temat imprezy masowej wydane przez właściwe służby, straże, inspekcje;
  • wniosek o zezwolenie na zapewnienie mniejszej liczebności służby porządkowej i informacyjnej;
  • informację o powiadomieniu komendanta oddziału Straży Granicznej i komendanta terenowej jednostki organizacyjnej Żandarmerii Wojskowej – jeżeli dotyczy;
  • pisemnej zgody kierownika jednostki organizacyjnej Lasów Państwowych, parku narodowego lub krajobrazowego – na żądanie organu;
  • kopii aktualnych protokołów z okresowych kontroli obiektu budowlanego – na żądanie organu;
  • dokumentu poświadczającego spełnienie obowiązku zawarcia umowy ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej – na żądanie organu;
  • pełnomocnictwo (oryginał lub poświadczona przez notariusza kopia) – jeżeli dokumenty składa inna osoba niż organizator.

A możesz chcesz nam zlecić opracowanie kompletnej dokumentacji dla organizowanej przez Ciebie imprezy masowej? Koniecznie napisz na kontakt@instin.pl i zapoznaj się również z naszą pełną ofertą w zakresie bezpieczeństwa imprez masowych!

Chcesz dowiedzieć się więcej na temat bezpieczeństwa imprezy masowej? Polecamy naszą publikację: „Imprezy masowe. Organizacja, bezpieczeństwo, dobre praktyki”.

______________
INSTIN – Tworzymy kulturę bezpieczeństwa
www.instin.pl, kontakt@instin.pl

Zaangażowany i przygotowany zespół jest warunkiem sine qua non prawidłowego funkcjonowania każdej organizacji. Zapraszamy do zapoznania się z naszą propozycją szkoleń dla pracowników z obszaru bezpieczeństwa.

Zasady postępowania w kontakcie z agresywnym klientem oraz podczas napadu rabunkowego

Zdarzenia o cechach napadu rabunkowego lub ataku fizycznego mogą zdarzyć się wszędzie i nie są już problemem wyłącznie instytucji finansowych, banków, przedsiębiorstw pożyczkowych i kredytowych, zakładów ubezpieczeniowych, kantorów, lombardów czy salonów jubilerskich. Coraz częściej słyszymy o przejawach agresji w biurowcach, centrach handlowych, sklepach sieciowych, biurach obsługi klienta, placówkach szkolnych i ośrodkach wychowawczych, szpitalach i przychodniach oraz ośrodkach pomocy społecznej.

W sytuacjach kryzysowych to właśnie postawa i postępowanie Twoich pracowników będzie miało decydujący wpływ na bezpieczeństwo całego personelu oraz klientów. Zewnętrzna pomoc przybędzie dopiero po kilku lub kilkunastu minutach od otrzymania informacji o zdarzeniu! Nasze szkolenia prowadzimy w formie dynamicznego wykładu z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej, analizy studiów przypadków (nagrania wideo i opisy zdarzeń), pokazów oraz zajęć warsztatowych. Zaprezentujemy standardy postępowania w sytuacjach, które mogą przytrafić się każdemu z nas zarówno w życiu zawodowym, jak również prywatnym.

Bezpieczeństwo informacji i tajemnica przedsiębiorstwa

Zapewne nie chciałbyś, by konkurencja weszła w posiadanie Twoich najcenniejszych informacji, prawda? Na pewno też nie chciałbyś utracić informacji, których Twoja organizacja potrzebuje do bieżącej działalności. A czy wiesz, że w 79% przypadków naruszenia bezpieczeństwa informacji ich źródłem byli aktualni pracownicy firmy? Czemu tak się dzieje? Z naszych doświadczeń najczęstszą przyczyną jest niska świadomość zagrożeń, niskie kompetencje cyfrowe, osobiste przekonania, nadmierny pośpiech oraz panująca w zespole kultura organizacyjna.

Za dynamicznym rozwojem technologii informacyjnychnie nie idzie często w parze rozwój naszych kompetencji cyfrowych. W czasie naszych szkoleń, w przystępnej i dostosowanej do odbiorców formie, uczymy jak rozpoznać niebezpieczne wiadomości mailowe, pokazujem praktyczne konsekwencje pozostawiania komputera bez nadzoru, tłumaczymy dlaczego nie można pozostawiać na drukarce swoich wydruków, wyjaśniami dlaczego podłączanie się do publicznie dostępnych punktów internetowych stanowi poważne niebezpieczeństwo, podpowiadamy w jaki sposób realizować przelewy bankowe, aby środki nie trafiły na konta oszustów.

Zapytaj o szczegóły naszych szkoleń. Zwiększ świadomość zagrożeń i kompetencje cyfrowe swoich pracowników!

Ochrona danych osobowych (RODO)

Szkolenie pracowników z zasad przetwarzania danych osobowych, to jeden z podstawowych elementów systemu ochrony danych osobowych w organizacji. Zgodnie z zasadą rozliczalności to na administratorze ochrony danych osobowych (przedsiębiorca, instytucja publiczna, organizacja pozarządowa) spoczywa obowiązek wykazania, że podjęte przez niego zabezpieczenia techniczne i organizacyjne spełniają obowiązki ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (RODO). Dostęp do danych osobowych powinny mieć wyłącznie osoby posiadające stosowne upoważnienie administratora danych osobowych. Co więcej, osoby upoważnione powinny zobowiązać się do zachowania w tajemnicy i ochrony danych osobowych.

Kolejnym krokiem jest szkolenie personelu tak, by posiadał posiadał odpowiednią wiedzę na temat tego jakie informacje są danymi osobowymi a jakie nimi nie są, z jakich źródeł i na jakich zasadach można pozyskiwać dane osobowe, w jakim celu i przez jaki czas można przetwarzać dane osobowe klientów, jakich danych na temat klientów nie można gromadzić, o czym należy poinformować osoby, które przekazują nam swoje dane, gdzie można przechowywać dane osobowe i ostatecznie co robić z danymi osobowymi, które nie są nam już potrzebne?

Jeżeli zależy Ci, by Twoja organizacja szanowała prywatność klientów i przetwarzała dane osobowe zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, koniecznie napisz do nas!

Przeciwdziałanie praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (GIIF)

Jeżeli Twoje przedsiębiorstwo, fundacja lub stowarzyszenie posiadające osobowość prawną przyjmuje lub dokonuje płatności w gotówce o wartości równej lub przekraczającej równowartość 10 000 euro powstaje wówczas obowiązek realizacji postanowień ustawy z dnia 1 marca 2018 roku o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu. Co więcej, niezależnie od wartości przyjmowanych lub dokonywanych płatności, instytucjami obowiązanymi są również podmioty prowadzące określony rodzaj działalności (m. in. przedsiębiorcy prowadzący działalność kantorową czy podmioty świadczący usługi prowadzenia ksiąg rachunkowych).

Wspomniane przepisy nakładają między innymi obowiązek zapewnienia udziału w programach szkoleniowych wszystkim osobom wykonującym obowiązki związane z przeciwdziałaniem praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (np. sprzedawcom, kasjerom, księgowym). Chętnie przygotujemy takie szkolenie dostosowane do charakteru, rodzaju i rozmiaru Państwa działalności. Zajmujemy się również opracowywaniem wewnętrznych procedur oraz instrukcji z zakresu przeciwdziałania praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu.

Szkolenia dedykowane

A może potrzebujesz dla swoich pracowników szkolenia o innej tematyce? Napisz koniecznie do nas, przygotujemy je dla Ciebie lub polecimy ekspertów w danej dziedzinie!

Zapraszamy do kontaktu. Działamy na terenie całego kraju!

Instin.pl

Bezpieczeństwo imprez masowych to jeden z głównych obszarów naszej działalności. Chcecie Państwo wiedzieć jak możemy Wam pomóc? Zapraszamy do zapoznania się z poniższą propozycją!

Dokumentacja

Wiemy, że opracowanie kompletnej dokumentacji wymaganej w procesie ubiegania się o zezwolenie na przeprowadzenie imprezy masowej spędza sen z powiek niejednemu organizatorowi. Jeżeli potrzebujecie Państwo wsparcia w tym zakresie, pamiętajcie, że możecie powierzyć nam sporządzenie lub opracowanie:

  • „Oceny ryzyka w zakresie przewidywanych zagrożeń dla bezpieczeństwa i porządku publicznego”
  • „Instrukcji określającej zadania członków służby informacyjnej i służby porządkowej”
  • „Graficznego planu obiektu” – zawierającego wszystkie obligatoryjne elementy składowe
  • „Instrukcji postępowania w przypadku powstania pożaru lub innego miejscowego zagrożenia w miejscu i w czasie imprezy masowej”
  • „Regulaminu obiektu”, „Regulaminu imprezy masowej”, „Regulaminu sprzedaży biletów”, „Regulaminu punktów depozytowych” itp.
  • Wzorów pism i dokumentów (wniosku o wydanie zezwolenia, wniosku o wydanie opinii o niezbędnej wielkości sił i środków, zastrzeżeniach do stanu technicznego obiektu (terenu) oraz o przewidywanych zagrożeniach, wniosku do Policji o udzielenie pomocy itp.)
  • Pozostałych standardów, procedur i instrukcji (rutynowych i awaryjnych)

A może potrzebujecie Państwo kompletnej dokumentacji wymaganej od organizatora w procesie ubiegania się o zezwolenie na przeprowadzenie imprezy masowej? Zdecydowanie takie zlecenia przyjmujemy najchętniej!

Szkolenia

Jesteśmy pełnymi pasji szkoleniowcami, nasze kompetencje potwierdzają nie tylko posiadane certyfikaty, lecz przede wszystkim zadowoleni i zmotywowani uczestnicy naszych szkoleń! 

  • Szkolenia dla organizatorów/event managerów (szkolenia dotyczące warunków bezpieczeństwa imprezy masowej i obowiązków spoczywających na organizatorze zgodnie z przepisami ustawy z dnia 20 marca 2009 r. o bezpieczeństwie imprez masowych)
  • Szkolenia dla sektora publicznego (szkolenia przygotowujące pracowników samorządowych do wydawania zezwoleń i kontroli przebiegu imprez masowych)
  • Szkolenia tematyczne (obsługa gości z niepełnosprawnościami, obsługa gości o specjalnych potrzebach, obsługa gości w strefach VIP, operator monitoringu wizyjnego)
  • Szkolenia specjalistyczne (postępowanie z agresywnym klientem, przeglądanie odzieży i bagażu, obsługa urządzeń do wykrywania metalu i prześwietlania bagażu)
  • Szkolenia w ramach programu szkoleniowego Polskiego Związku Piłki Nożnej
    „STEWARDING – Najwyższa Jakość Organizacji Imprez”.

Jesteśmy wpisani do ministerialnego Rejestru Instytucji Szkoleniowych pod numerem 2.02/00122/2015.
Chętnie przygotujemy szkolenie dostosowane do Twoich potrzeb!

Wykłady i prelekcje

W miarę dostępnych terminów chętnie przyjmujemy zaproszenia na konferencje i seminaria. Chcesz, by w programie Twojego wydarzenia znalazło się również wystąpienie o tym jak organizować imprezy sportowe, kulturalne, społeczne lub biznesowe?

A może wiesz o nadchodzącym wydarzeniu, na którym powinniśmy opowiedzieć o tym jak zarządzać miastem podczas największych imprez masowych lub w jaki sposób zabezpieczyć tego rodzaju wydarzenia przed zagrożeniami terrorystycznymi? Koniecznie napisz do nas!

Audyty i kontrole
Kontrola imprezy masowej

Czy chcecie Państwo mieć pewność, że wynajęta firma ochrony realizuje postanowienia umowy, że dostarczyła pracowników w wymaganej ilości i o wymaganych kwalifikacjach? Czy weryfikujecie Państwo czy zabezpieczenie medyczne realizowane jest zgodnie z przepisami prawa? Czy chcecie mieć pewność, że wszystkie punkty gastronomiczne oraz pozostałe atrakcje zostały odpowiednio zabezpieczone pod względem pożarowym?

W przeprowadzeniu kontroli przebiegu imprezy masowej wspieramy również instytucje publiczne. Organ wydający zezwolenie na imprezę masową zobligowany jest do kontroli wszystkich imprez masowych podwyższonego ryzyka, w przypadku pozostałych imprez masowych kontrola ma charakter fakultatywny. Jeżeli jednak chcecie mieć Państwo pewność, że organizowana na terenie gminy (miasta) impreza masowa nie stanowi zagrożenia dla jej uczestników oraz mieszkańców, praktykowanym w wielu miejscach standardem jest kontrolowanie większości imprez masowych.

Opinie i ekspertyzy

Niewykluczone, że w procesie dochodzenia swoich roszczeń będziecie potrzebować Państwo opinii lub ekspertyz sporządzonych przez zewnętrznych specjalistów. Chcielibyśmy, byście pamiętali Państwo, że również w takich sprawach możecie na nas liczyć. W przeszłości przygotowywaliśmy podobne opracowania dla najwyższych instytucji publicznych!

Kierownik ds. bezpieczeństwa

Jeżeli potrzebujecie Państwo kierownika ds. bezpieczeństwa, trenerów służby informacyjnej i służby porządkowej, spikera zwodów, koordynatorów serwisów, specjalistów od logistyki, operatorów monitoringu wizyjnego czy pozostałego personelu bezpieczeństwa, prosimy napiszcie do nas.

Nasz zespół tworzą osoby o ogromnym doświadczeniu zdobytym przy organizacji i zabezpieczeniu największych wydarzeń w naszym kraju: Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej UEFA EURO 2012, koncertów Orange Warsaw Festival 2013 i 2014, rekolekcji „Jezus na Stadionie”, Szczytu Klimatycznego Organizacji Narodów Zjednoczonych COP-19, Konferencji Europejskiej Banku Odbudowy i Rozwoju2014, Mistrzostw Świata w Piłce Siatkowej Mężczyzn 2014, Finałów Pucharu Polski w Piłce Nożnej w Warszawie (2014, 2015, 2016, 2017), Finału Ligi Europy 2015 w Warszawie, Mistrzostw Europy w Piłce Ręcznej Mężczyzn 2016, Mistrzostw Europu w Piłce Nożnej U21 2017 oraz wielu innych wydarzeń sportowych, motorowych, rekreacyjnych i rozrywkowych, imprez targowych oraz spotkań biznesowych.

 

Książka „Imprezy masowe. Organizacja, bezpieczeństwo, dobre praktyki” 

Nasza książka „Imprezy masowe. Organizacja, bezpieczeństwo, dobre praktyki” to jedyna tego rodzaju publikacja na krajowym rynku wydawniczym. W formie poradnika „krok po kroku” przedstawiamy proces planowania, przygotowania, prowadzenia oraz podsumowania imprezy. Jest to zbiór naszych doświadczeń, uzupełniony zestawem najnowszych standardów i dobrych praktyk.

„Książka może spełniać rolę praktycznego przewodnika adresowanego do szerokiego spektrum odbiorców, w tym firm ochrony osób i mienia, kierowników ds. bezpieczeństwa, pracowników służb informacyjnych i porządkowych, a także innych podmiotów zaangażowanych w organizację i zabezpieczenie imprez masowych.” – Tadeusz Zygmunt – koordynator krajowy ds. bezpieczeństwa UEFA EURO 2012

„Recenzowana książka będzie interesująca i pożyteczna zarówno dla praktyków, jak i środowiska akademickiego. Znajdzie też Czytelników wśród osób, którym bliska jest problematyka bezpieczeństwa.” – prof. dr hab. Hubert Królikowski, Uniwersytet Jagielloński

Zapraszamy do kontaktu. Działamy na terenie całego kraju!

e-mail: kontakt@instin.pl; tel.: 737-393-280

Bezpieczeństwo obiektów handlowych, biurowych i usługowych

Wspólnie z groUP247 przygotowaliśmy szkolenie „Bezpieczeństwo obiektów handlowych, biurowych i usługowych – sytuacje kryzysowe”, 19 kwietnia 2018 r. we Wrocławiu.

Czytelne algorytmy, najnowsze standardy, dobre praktyki – a to wszystko w odniesieniu do ciekawych studiów przypadków: protesty podczas UEFA EURO 2012, podłożenie ładunku wybuchowego w autobusie linii 145 we Wrocławiu, atak nożownika w CH VIVO w Stalowej Woli, lądowanie boeing’a „Kapitana Wrony” na Okęciu oraz wiele innych, zarówno z kraju, jak i z zagranicy.

Program szkolenia:

Część I

  1. Bezpieczeństwo obiektów użyteczności publicznej w ogólnym zarysie
  2. Bezpieczeństwo centrów handlowych, biurowych i usługowych – podstawowe założenia
  3. Ocena poziomu bezpieczeństwa i ocena zagrożeń obiektu
  4. Wymagania prawne dotyczące bezpieczeństwa obiektów
  5. Opracowanie koncepcji i ochrona obiektu (plany i procedury)
  6. Zabezpieczenie techniczne i organizacja ochrony fizycznej
  7. Współpraca ze służbami bezpieczeństwa i porządku publicznego oraz służbami miejskimi

Część II

  1. Standardy i dobre praktyki dla bezpieczeństwa obiektów
  2. Zachowanie ludzi w sytuacji kryzysowej (reakcje fizjologiczne i psychologiczne)
  3. Organizacja szkoleń i instruktaży – dlaczego zazwyczaj są nieskuteczne?
  4. Ostrzeganie i alarmowanie klientów oraz pracowników
  5. Organizacja „zespołu kryzysowego” i „control room-u”
  6. Wykorzystanie zabezpieczeń technicznych i wyposażenia ratowniczego (dodatek: architektura antyterrorystyczna)
  7. Zasady przeprowadzenia skutecznej ewakuacji (psychologia tłumu)
  8. Komunikacja wewnętrzna i zewnętrzna
  9. Zastosowanie narzędzi: „Folder budynku” i „Bezpieczna Koperta”
  10. Zastosowanie narzędzi: „AZYL” i „Safe Room”

Część III

  1. Sytuacje kryzysowe – zapobieganie i reagowanie
  2. Wydarzenia i imprezy masowe
  3. Zgromadzenia publiczne i protesty społeczne (autoagresja)
  4. Zgon osoby lub samobójstwo
  5. Zdarzenia medyczne i działania ratownicze
  6. Włamania i napady rabunkowe
  7. Groźby i szantaże (przestępstwa z nienawiści)
  8. Zagrożenie bombowe i podejrzane przedmioty
  9. Zamachy z użyciem broni lub innych niebezpiecznych środków
  10. Sytuacja zakładnicza
  11. Podsumowanie i zakończenie szkolenia

Zainteresowanych zapraszamy już dzisiaj do zapisów, byście mogli skorzystać jeszcze z promocyjnej oferty przygotowanej przez organizatorów. Więcej szczegółów organizacyjnych wraz z formularzem rejestracyjnym znajdziecie na stronie groUP247.

#szkolenie #bezpieczeństwo #budynek #pożar #ewakuacja #napad #bomba #terroryzm #protesty #samobójstwo


______________
INSTIN – Tworzymy kulturę bezpieczeństwa
www.instin.pl, kontakt@instin.pl

Zapraszamy na szkolenie otwarte dotyczące bezpieczeństwa imprez masowych. We współpracy z Akademią Dashofera w dniu 21 marca w Warszawie przeprowadzimy szkolenie „Organizacja i zabezpieczenie imprez masowych w praktyce”.

Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z procesem organizacji i zabezpieczenia imprezy masowej, zgodnie z aktualnymi wymogami przepisów prawa, obowiązującymi standardami i dobrymi praktykami.

Program szkolenia został opracowany w taki sposób, by przekazać uczestnikom odpowiedzi na najczęściej pojawiające się pytania i pomóc w poszukiwaniu skutecznych rozwiązań na problemy, jakie przytrafiają się podczas planowania, przygotowywania, przeprowadzania i ewaluacji przebiegu imprezy masowej. W trakcie szkolenia omówionych zostanie wiele studiów przypadków, zarówno krajowych, jak i zagranicznych.

Szczegółowy program szkolenia:

1.    Charakterystyka imprezy masowych:

  • Rodzaje i specyfika imprez masowych
  • Zagrożenia i wyzwania podczas imprez masowych
  • Odpowiedzialność organizatora wydarzenia
  • Wymagania przepisów prawa oraz regulacje sektorowe
  • Najnowsze standardy i dobre praktyki
  • Wyniki badań i raporty z kontroli

 2.    Zarządzanie procesem organizacji imprezy masowej:

  • Organizowanie procesu
  • Zespół organizacyjnych
  • Stanowisko dowodzenia
  • Organizacja łączności
  • Zadania i obowiązki
  • Planowanie i przygotowanie

 3.    Wydawanie zezwoleń i kontrola przebiegu imprezy masowej:

  • Obowiązki i prawa organizatora
  • Wniosek o wydanie zezwolenia
  • Wydawania opinii przez właściwe służby, straże, inspekcje
  • Wydanie i doręczenie decyzji
  • Kontrola przebiegu imprezy masowej
  • Przerwanie imprezy masowej

4.    Warunki i wymagania bezpieczeństwa:

  • Wymagania architektoniczno-budowlane
  • Służby porządkowe i służby informacyjnej
  • Zabezpieczenie medyczne
  • Zabezpieczenie przeciwpożarowe
  • Zabezpieczenie pirotechniczne
  • System nadzoru wizyjnego
  • Zarządzanie kontrolą dostępu

 5.    Organizacja serwisów i obsługa uczestników imprezy:

  • Obsługa komunikacyjna wydarzenia
  • Polityka informacyjna
  • Zaplecze higieniczno-sanitarne
  • Obsługa gastronomiczna
  • Udogodnienia dla osób z niepełnosprawnościami
  • Udogodnienia dla rodziców z dziećmi
  • Organizacja wolontariatu
  • Współpraca z mediami
  • Przeciwdziałanie marketingowi pasożytniczemu
  • Przeciwdziałanie mowie nienawiści

6.    Wykorzystanie obiektów sportowych na potrzeby zarządzania kryzysowego, ochrony ludności i obronności państwa

7.    Podsumowanie i dyskusja – pytania i odpowiedzi.

 Wszelkie informacje organizacyjne oraz formularz zgłoszeniowy dostępne pod następującym linkiem.

Chcesz już dzisiaj wiedzieć więcej o odpowiedzialności organizatorów imprez masowych? Zapoznaj się z naszym artykułem Odpowiedzialność organizatorów imprez masowych.

Odpowiedzialność organizatorów imprez masowych. Wydarzenia określane powszechnie mianem imprez masowych stanowią ważny element życia społecznego, politycznego i kulturalnego. Odgrywają one ogromne znaczenie dla funkcjonowania jednostki oraz całych społeczeństw. Koncerty, festiwale, przedstawienia kulturalne, zawody sportowe, pokazy lotnicze, imprezy rekreacyjne, biegi i maratony, pikniki i festyny, wydarzenia społeczne, konferencje i sympozja, pielgrzymki i rekolekcje, targi i wystawy – jakkolwiek nie wszystkie z wymienionych powyżej wydarzeń podlega pod przepisy dotyczące bezpieczeństwa imprez masowych, to wszystkie mają jeden wspólny mianownik – przyciągają ogromne rzesze uczestników, liczone często w dziesiątki, a nawet setki tysięcy osób.

Imprezy masowe w liczbach

Według danych Głównego Urzędu Statystycznego w 2016 roku na terenie całego kraju przeprowadzonych zostało w sumie 6480 imprez masowych, z czego 3 221 (49,7%) stanowiły imprezy masowe o charakterze sportowym, 3 149 (48,6%) to imprezy artystyczno-rozrywkowe, natomiast 110 (1,7%) wydarzeń zostało zakwalifikowanych jako imprezy masowe interdyscyplinarne.

Wszystkie imprezy masowe zgromadziły w zeszłym roku 24,4 mln uczestników, co w przybliżeniu daje frekwencję 3,8 tys. Osób biorących udział w jednym wydarzeniu. Zdecydowana większość imprez masowych to wydarzenia, na które wstęp jest odpłatny. Nie bez znaczenia jest również to, że to sportowe imprezy masowe przyciągnęły większe rzesze uczestników 13,7 mln uczestników, w stosunku do 10,5 mln uczestników imprez masowych o charakterze artystyczno-rozrywkowym.

Największe tragedie

O bezpieczeństwie imprez masowych mówi się dużo nie bez powodu. Zarówno na świecie, jak również w Polsce miały i nadal mają miejsce przypadki, gdzie przez niewłaściwą organizację lub nieprawidłowości w zabezpieczeniu wydarzenia doznało uszczerbku na zdrowiu lub poniosło śmierć wiele niczemu winnych osób. Oczywiście nie brakuje również zdarzeń, gdzie ciężko dopatrzeć się zaniedbań w organizacji i zabezpieczeniu imprezy masowej, niemniej jednak z uwagi na liczbę uczestników prawdopodobieństwo wystąpienia jakiegoś incydentu lub niepożądanego zdarzenia jest na pewno wyższe niż w normalnych warunkach.

W tym kontekście chciałbym przypomnieć kilka wydarzeń z przeszło ostatnich dwudziestu lat:
– 24 listopada 1994 r., pożar podczas koncertu zespołu Golden Life w hali Stoczni Gdańskiej (7 ofiar śmiertelnych, 300 rannych);
– 28 stycznia 2006 r., zawalenie dachu hali wystawowej podczas 56′ Ogólnopolskiej Wystawy Gołębi Pocztowych na terenie Międzynarodowych Targów Katowickich (65 ofiar śmiertelnych, ponad 170 rannych);
– 30 sierpnia 2009 r., katastrofa lotnicza podczas AIR SHOW 2009 w Radomiu (2 ofiary śmiertelne to białoruscy piloci wojskowi);
– 30 czerwca 2013 r., wypadek podczas imprezy motoryzacyjnej Gran Turismo Polonia w Poznaniu (17 osób rannych, w tym 4 w stanie ciężkim);
– 6 października 2013 r., śmierć w wyniku zatrzymania akcji krążenia jednego z uczestników biegu na dystansie 10 km „Biegnij Warszawo” (3 zasłabnięcia w okolicach mety biegu, 1 ofiara śmiertelna);
– 14/15 października 2015 r., stłoczenie uczestników w łączniku pomiędzy budynkami Uniwersytetu Technologiczno-Przyrodniczego im. Jana i Jędrzeja Śniadeckich w Bydgoszczy podczas imprezy otrzęsinowej „START PARTY UTP 2015” (zginęło 3 studentów w wieku 19, 20 i 24 lat, kilkanaście osób rannych);
– 11 czerwca 2017 r., zasłabnięcie kibica w trakcie meczu żużla na Stadionie Olimpijskim we Wrocławiu (1 z kibiców zmarł pomimo natychmiastowej reanimacji i odwiezieniu do szpitala).

W przeszłości nie brakowało również wydarzeń, gdzie wprawdzie obyło się bez ofiar w ludziach, niemniej jednak nieodpowiednia organizacja lub niewłaściwe decyzje doprowadziły to poważnych komplikacji logistycznych czy też odwołania zaplanowanej imprezy:
– 26 sierpnia 2000 r., 700 000 uczestników przy spodziewanych przez organizatorów 20 000 – 30 000 uczestników podczas finałowego koncertu trasy „Inwazja Mocy 2000 RMF FM” na lotnisku w Pobiedniku koło Krakowa;
– 17 lipca 2010 r., 200 000 uczestników 600′ rocznicy Bitwy pod Grunwaldem w Stębarku na Polach Grunwaldzkich, ogromne problemy komunikacyjne oraz wiele zastrzeżeń do samej organizacji wydarzenia;
– 16 października 2012 r., odwołanie meczu Polska – Anglia na Stadionie Narodowym w Warszawie z uwagi na stan murawy spowodowany silnymi opadami deszczu;
– 18 kwietnia 2015 r., przerwanie zawodów żużla organizowanych na Stadionie Narodowym w Warszawie po przeprowadzeniu zaledwie 12 z zaplanowanych 23 biegów.

Odpowiedzialność organizatorów

W tym miejscu warto podkreślić naczelną zasadę: za bezpieczeństwo w miejscu i w czasie trwania imprezy masowej odpowiada jej organizator! Nie władze lokalne, nie służby publiczne, nie firma ochrony osób i mienia, a organizator zobowiązany jest do spełnienia szeregu wymogów dotyczących bezpieczeństwa uczestników, ochrony porządku publicznego, zabezpieczenia pod względem medycznym oraz zapewnienia przygotowania i odpowiedniego stanu technicznego obiektów.

Zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa organizator zapewnia między innymi:
– spełnienie wymogów określonych, w szczególności, w przepisach prawa budowlanego, w przepisach sanitarnych i przepisach dotyczących ochrony przeciwpożarowej;
– udział służb porządkowych, służb informacyjnych oraz kierującego tymi służbami kierownika do spraw bezpieczeństwa;
– pomoc medyczną;
– zaplecze higieniczno-sanitarne;
– wyznaczenie dróg ewakuacyjnych oraz dróg umożliwiających dojazd pojazdom służb ratowniczych i Policji;
– warunki do zorganizowania łączności pomiędzy podmiotami biorącymi udział w zabezpieczeniu imprezy masowej;
– sprzęt ratowniczy i gaśniczy oraz środki gaśnicze niezbędne do zabezpieczenia imprezy masowej w zakresie działań ratowniczo-gaśniczych;
– wydzielone pomieszczenia dla służb kierujących zabezpieczeniem imprezy masowej.

Hala Widowiskowo – Sportowa Arena w Poznaniu

Niespełnienie wymagań w zakresie bezpieczeństwa imprez masowych niejednokrotnie było już powodem odmowy wydania zezwolenia na przeprowadzenie imprezy masowej dla konkretnego organizatora czy „zamknięcia” obiektu do czasu usunięcia uchybień i nieprawidłowości.

I tak, w wyniku zastrzeżeń Wojewódzkiego i Miejskiego Komendanta Państwowej Straży Pożarnej do stanu ochrony przeciwpożarowej Hali Widowiskowo-Sportowej Arena w Poznaniu, na obiekcie tym przez kilka miesięcy 2017 roku nie mogły być organizowane żadne imprezy masowe, to znaczy takie wydarzenia sportowe, które nie gromadzą na widowni więcej niż 299 osób, a w przypadku wydarzeń artystyczno-rozrywkowych nie więcej niż 499 osób. W konsekwencji, z zaplanowanych wcześniej wydarzeń dwa odwołano, trzy przeniesiono do innych poznańskich obiektów, natomiast kilka przełożono na inny termin.

Katastrofa hali wystawienniczej Międzynarodowych Targów Katowickich

Największa dotychczas katastrofa budowlana w Polsce, zawalanie dachu hali wystawienniczej Międzynarodowych Targów Katowickich, zakończyła się wyrokami skazującymi. Na 10 lat więzienia katowicki sąd skazał projektanta hali Jacka J. Na kary od 5 do 3 lat skazano natomiast rzeczoznawcę, inspektora nadzoru budowlanego i członków zarządu MTK; uniewinniono jednocześnie oskarżonych w tym procesie wykonawców hali.

W czasie procesu na światło dzienne wychodziły coraz to nowe zaniedbania oraz przypadki niedopełnienia obowiązków przez osoby, na których ciążyły szczególne obowiązki w zakresie kontroli i nadzoru. O skomplikowaniu procesu świadczy również to, że trwał on siedem lat, w trakcie których odbyło się ponad 200 rozpraw, zgromadzono w sumie 305 tomów akt, przesłuchano 141 świadków i zeznania kolejnych wielu odczytano, natomiast opinie przed sądem składało aż pięć zespołów biegłych. W 2011 roku Międzynarodowe Targi Katowickie złożyły do sądu wniosek o ogłoszenie upadłości.

„Ognisko Kwietniowe” na krakowskim Zakrzówku

Organizacja imprezy masowej bez wymaganego zezwolenia lub niezgodnie z warunkami określonymi w zezwoleniu zagrożone jest karą grzywny nie mniejszą niż 240 stawek dziennych, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności od 6 miesięcy do lat 83. W 2013 roku, Anna Kubicz – wówczas 23-letnia studentka – została skazana na karę grzywny w wysokości 2 400 zł za zorganizowanie 27 kwietnia tamtego roku imprezy „Ognisko Kwietniowe” na krakowskim Zakrzówku.

Niniejszy przypadek jest o tyle ciekawy, że informację o wydarzeniu i zaproszenie do udziału organizatorka zamieściła na portalu społecznościowym Facebook, przez co oskarżona tłumaczyła się, że zaproszenie kierowane było do jej znajomych. Niemniej jednak publiczny status ogłoszenia oraz fakt, że odpowiedziało na nie przeszło 20 000 osób przy uwzględnieniu pozostałych okoliczności spowodowały, że w ocenie sądu nie było żadnych wątpliwości, że oskarżona dopuściła się zarzuconego jej czynowi.

Tragedia podczas „Start Party UTP 2015” na Uniwersytecie Technologiczno-Przyrodniczym w Bydgoszczy.

Zdecydowanie surowszą karą może natomiast zakończyć się proces Ewy Ż., która w ocenie śledczych, jako przewodnicząca samorządu studenckiego i tym samym organizator dyskoteki, winna jest tragedii, do jakiej doszło podczas imprezy otrzęsinowej na Uniwersytecie Technologiczno-Przyrodniczym w Bydgoszczy. W sumie prokuratura postawiła zarzuty czterem osobom. Na ławie oskarżonych, obok byłej przewodniczącej samorządu studenckiego, zasiadają były rektor UTP Antoni B., były prorektor ds. studenckich UTP Janusz P., a także Andrzej Z. – pracownikowi firmy ochrony osób i mienia zabezpieczającej imprezę „Start Party UTP 2015”.

Odpowiedzialność właścicieli dyskotek

Natomiast w listopadzie bieżącego roku Prokuratura Okręgowa w Gdańsku skierowała do Sądu Rejonowego Gdańsk-Południe akt oskarżenia przeciw Ewie H., współwłaścicielce Klubu 90 w Gdańsku, zarzucając jej organizację imprez masowych bez wymaganego zezwolenia. Zdaniem prokuratury od października 2016 roku do marca 2017 roku na terenie klubu odbyło się 8 koncertów z naruszeniem ustawy o bezpieczeństwie imprez masowych.

Wymienione wyżej przykłady dostarczają wystarczających dowodów na temat odpowiedzialności jaka spoczywa na organizatorach imprez masowych. Jednocześnie należy pamiętać, że każde wydarzenie, w mniejszym lub większym stopniu, oddziałuje na otoczenie. Wszystko zależy od rodzaju i rozmiarów samego przedsięwzięcia. Z pewnością innego zaangażowania ze strony instytucji publicznych wymagać będą imprezy o zasięgu lokalnym, zupełnie odmiennym wyzwaniem będą natomiast wydarzenia regionalne i ogólnokrajowe.

Odpowiedzialność organizatorów za bezpieczeństwo w miejscu i w czasie trwania imprezy masowej nie zwalnia zatem instytucji publicznych z obowiązku realizacji wszystkich zadań przewidzianych przepisami prawa. Współpraca i współdziałanie wszystkich zainteresowanych stron – publicznej, prywatnej oraz społecznej – powinny przybliżać do osiągnięcia sukcesu, jakim jest przeprowadzenie imprezy masowej w sposób niezakłócony i zarazem bezpieczny.

Autor: Sergiusz Parszowski, sergiusz.parszowski@instin.pl
Artykuł pierwotnie ukazał się w magazynie Ochrona Mienia i Informacji Nr 6/2017 listopad/grudzień.

Zapoznaj się również z naszą książką „Imprezy masowe. Organizacja, bezpieczeństwo, dobre praktyki”.

Zapraszamy również na nasze szkolenie, gdzie dowiesz się więcej na temat odpowiedzialności organizatorów imprez masowych: „Organizacja i zabezpieczenie imprez masowych”